Silver Airlines bestiller 20 (+30) ATR-42

Someone

Moderator
Medlem
Silver Airlines, som fly regionale ruter i Florida med Saab 340, bytter ut sine aldrene maskiner, når det nå bestiller nye ATR-42-600 maskiner. 20 i ordre, samt 30 opsjoner, med muligheter for å bytte til den større ATR-72-600.

Dette markerer et lite comeback for ATR i USA, som vel ikke har solgt noen av -600 serien sin der, og vel ikke har solgt noe særlig der på 20 år

http://www.businesswire.com/news/ho...Announces-Major-Strategic-Growth-Developments

Silver announced today a historic agreement by signing a letter of intent to renew and expand its fleet with up to 50 new ATR-600 series aircraft. This is a significant strategic accomplishment for the airline and a transaction valued at up to $1.1 billion. The initial order is for 20 ATR-42-600 aircraft and the agreement also provides Silver the ability to upgauge to the larger series ATR-72-600s. With this deal, Silver becomes the first fully independent U.S. regional airline in more than 20 years to sign a new aircraft deal of this magnitude
 
Synd Bombardier har blitt liggende bakpå og omtrent blitt overkjørt av ATR i turboprop markedet.

Er nok et fornuftig valg for SILVER selv om det er et kjedelig fly (inngang bak attpåtil!)
 
Synd Bombardier har blitt liggende bakpå og omtrent blitt overkjørt av ATR i turboprop markedet.

Er nok et fornuftig valg for SILVER selv om det er et kjedelig fly (inngang bak attpåtil!)
Det er litt rart? Har jo berre halvdårleg grunnlag til å uttale meg, men kvifor taper i såfall Q400 for ATR72? Blir den for stor? Canadiarane har jo ikkje noko mindre alternativ for tida, det er vel også ein grunn. Q400 er eit betre fly å vere passasjer i, synst eg.
 
Det er litt rart? Har jo berre halvdårleg grunnlag til å uttale meg, men kvifor taper i såfall Q400 for ATR72? Blir den for stor? Canadiarane har jo ikkje noko mindre alternativ for tida, det er vel også ein grunn. Q400 er eit betre fly å vere passasjer i, synst eg.



Q400 er dyrere, og hvis man ikke trenger dens ekstra ytelser kontra ATR (72, da 42 jo er vesentlig mindre) så taper den da lett innkjøpskonkuransen
 
Det er litt rart? Har jo berre halvdårleg grunnlag til å uttale meg, men kvifor taper i såfall Q400 for ATR72? Blir den for stor? Canadiarane har jo ikkje noko mindre alternativ for tida, det er vel også ein grunn. Q400 er eit betre fly å vere passasjer i, synst eg.

Q400 er dyrere, og hvis man ikke trenger dens ekstra ytelser kontra ATR (72, da 42 jo er vesentlig mindre) så taper den da lett innkjøpskonkuransen

Dash 8-Q400 er raskere og finere enn ATR 72, og har også ørlite større passasjerkapasitet, men bruker 30 prosent mer drivstoff og har en rekkevidde de færreste regionale flyselskaper trenger. Det er ikke rart ATR selger bedre. En utfordring for Bombardier er at de produserer fly som konkurrerer med hverandre, f.eks. Dash 8-Q400 mot CRJ-700.
 
Ser ut som av de første 20 flyene komme fra NAC (Nordic Aviation Capital). 5 fra eksisterende ordrebok og 15 nye ordre. Miksen for de 20 er 16 ATR-42-600 og 4 ATR-72-600

http://www.atraircraft.com/newsroom/pressrelease/atr-makes-its-comeback-to-the-us-1480-en.html

Toulouse, January 22, 2018 – ATR announces its first deal of 2018 which sees the introduction of the
ATR -600 series in the US, to be operated by Silver Airways. The airline will introduce 20 ATR -600 aircraft into its fleet, of which 16 will be ATR 42-600s and four will be ATR 72-600s. This follows a deal between ATR and Nordic Aviation Capital (NAC) for the purchase of 15 ATR -600s, of which 12 will be ATR 42-600s and three will be ATR 72-600s. These aircraft, along with five from an existing order between ATR and NAC, will be leased to Silver Airways, making them the first operator of ATR -600 series aircraft in the US.
 
n400sv-silver-airways-atr-42-600_PlanespottersNet_830474_5864ea6060.jpg

Foto: Alejandro Hernández León
https://www.planespotters.net/photo/830474/n400sv-silver-airways-atr-42-600
 
Back
Top