Sikkerthetskontroll på transfer

LN-KKY

ScanFlyer Blue
Sikkerthetskontroll på transfer

Hei og hopp
Skal fly OSL- LHR - MIA med BA i midten av mai, og lurer på en vesentlig ting. Vi skal da for det første igjennom terminal 5, og har tatt høyde for at jeg ikke kommer til å få med meg baggasjen til MIA. Og siden jeg jobber på OSL er det jo greit å ungå disse væske reglene og tar med meg toalett saker og klær i håndbaggasjen. Det er her problemet kommer; Må jeg igjennom ny sikkerhetskontroll på LHR? Noen som har erfaringer? Og da gjerne fra terminal 5..
MVH LN-KKY :)

Re: Sikkerthetskontroll på transfer

Og siden jeg jobber på OSL er det jo greit å ungå disse væske reglene og tar med meg toalett saker og klær i håndbaggasjen.

Vet jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men jeg lurer på hva du mener med det du skriver over....? Antyder du at du har en egen rute inn til "airside" som gjør at du kan ta med deg 1-liters drikkeflasker med mystisk innhold hjemmefra? Eller er det bare jeg som er paranoid?:)

På Værnes kan du iallefall ta med drikke igjennom sikkerhetskontrollen i ankomsthallen (den som fører til bagasjehallen) dersom du har en slik hammer på id-kortet. Regner med det er noe av det samme på OSL også.

På OSL kan alle med ID kort ha med seg drikke igjennom sikkerhetskontrollen.
Hammern gir tillatelse for å ta med verktøy igjennom.
Men reglene for ID kort tilsier jo at så lenge du ikke er i jobb (altså reisende) så skal du gå igjennom den vanlige kontrollen med vanlige regler.
På T3 er det iallfall ikke noen ny kontroll hvis du reiser inn/ut på den, men siden du skal oversjøisk er det vel nye kontroller der borte.

Vet jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men jeg lurer på hva du mener med det du skriver over....? Antyder du at du har en egen rute inn til "airside" som gjør at du kan ta med deg 1-liters drikkeflasker med mystisk innhold hjemmefra? Eller er det bare jeg som er paranoid?:)

Når man jobber på flyplassen og har ID-kort, kan man ta med seg så mye væske man orker igjennom sikkerhetskontrollen uten at det blir stoppet. Mystisk innhold blir nok stoppet uansett, men parfyme og tannpasta blir nok ikke stoppet :) Noen fordeler skal man da ha når man jobber på flyplass..

Men reglene for ID kort tilsier jo at så lenge du ikke er i jobb (altså reisende) så skal du gå igjennom den vanlige kontrollen med vanlige regler.
På T3 er det iallfall ikke noen ny kontroll hvis du reiser inn/ut på den, men siden du skal oversjøisk er det vel nye kontroller der borte.

Det vil si at ganske mange tusen i Norge er potensielle terrorister? Husk at det ikke bare er OSL-ansatte som har tilgang. Til og med anestesileger i Molde som jeg kjenner har ID-kort på OSL og en rekke andre flyplasser pga. pasienttransport.

Oki, hadde håpet jeg slapp det selv om jeg flyr over dammen...

Det vil si at ganske mange tusen i Norge er potensielle terrorister? Husk at det ikke bare er OSL-ansatte som har tilgang. Til og med anestesileger i Molde som jeg kjenner har ID-kort på OSL og en rekke andre flyplasser pga. pasienttransport.

Ja hvis det er sånn du velger å tolke det, så er det korrekt..

men nå er vi i en heeelt annen diskusjon, er ikke det her jeg vil ha svar på

Så på Sky News akkurat nå , for noen få min siden, at BA utsetter å flytte ca. 70 longhaul fra T 4 til T 5 !! Først i juni !

Back