Sikkerhetsvideoer

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Da taxer vi allerede så jeg har litt dårlig tid. Men det er litt kulturforskjeller i den videoen jeg ser nå i forhold på forrige langtur.
15f6603c3e16fd4df5b9fbff52ec2398.jpg
9f8fe74d92fd5fa3c49237c24ae62173.jpg
f7577bd9e9510da1698007b25df3e7a5.jpg
693c06bc2bd97d8d4b9e5134e169d69c.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Da taxer vi allerede så jeg har litt dårlig tid. Men det er litt kulturforskjeller i den videoen jeg ser nå i forhold på forrige langtur.

Hehe :D
Air France sin er utrolig sexy. De burde kanskje ha en mannlig variant, for den andre delen av befolkningen?

Hehe :D
Air France sin er utrolig sexy. De burde kanskje ha en mannlig variant, for den andre delen av befolkningen?

Sexy?? Overhodet ikke! Jeg har fløyet med dem, og den var pinlig dårlig. Til og med et par av mannskapet ombord syntes det var flaut å se den.

Den desidert beste jeg har sett, er Qantas' sikkerhetsvideo. Jeg har forsøkt å finne den de hadde da jeg fløy med dem i 2018, men finner den ikke.

Apropos sikkerhetsvideoer, noen som vet hvorfor Norwegian har sluttet å vise video, men gjør sikkerhetsannonseringen "manuelt" i stedet?

Jeg tipper det er billigere
Billigere? De har jo videoen, bare snakk om å trykke på en knapp så kommer skjermene ned og videoen på. Og crew kan gjøre andre mer nyttige ting.

Er den utdatert kanskje, og de ikke har laget ny?

Det var mye feil på skjermene, så for å spare vedlikeholdskostnader sluttet man å bruke dem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Argumentet var at med manuell safety demo følger flere med på demonstrasjonen.

JAL må få skryt for å sette fokus på nettopp hvorfor en skal gjøre som det blir sakt, og ikke minst disse koffertene da...

Apropos sikkerhetsvideoer, noen som vet hvorfor Norwegian har sluttet å vise video, men gjør sikkerhetsannonseringen "manuelt" i stedet?

Focus2019 er svaret. Inflight Entertainment er på vei ut. Alle har med seg egen skjerm/mobil/iPad og underholder seg selv. Skjermene er dessuten svindyre, koster litt i vedlikehold, gir økt vekt og mye feil på de. Man kunne i utgangspunktet ha brukt skjerm på de flyene hvor det fungerte, men for "commonality" er det bedre at det alltid gjøres manuell demonstrasjon - og dessuten koster det ikke selskapet ei krone ekstra at vertinnene må stille seg opp og demonstrere litt ;)

Og jeg antar utstyret for å ta det manuelt uansett måtte være ombord som back-up?

Helt riktig. Man må alltid være klar for en manuell demo.
Og som sagt, så koster det selskapet nada, siden kabinen allerede er ombord.
På lik linje, er det også derfor Ryanair får kabinansatte til å løpe med salgsvogna og skrapelodd i tide og utide.

Her er forøvrig en sak om skjermer ombord på fly. https://www.aftenposten.no/reise/i/K3royG/Kutter-TV-skjermene-pa-fly

Back