Fløy nylig fra Shanghai til Beijing med Air China, noe som jeg gjør en del i forbindelse med jobb. Opplevde imidlertid noe nytt på rundturen nå. I stedet for å spille ferdig safety demo-videoen (som riktignok er svært lang på Air China), så tok kapteinen av midt under avspilling. Dette skjedde begge veier. På returen opplevde jeg og at kapteinen avbrøt selve videoen for å ønske folk velkommen ombord. I tillegg datt en av bagasjelukene ned like etter take-off, og da kom purser springende for å sette denne opp til tross for at vi knapt var oppe fra bakken og skiltet for fest-setebeltene var på.
Så spørsmålet: Er dette normalt og i tråd med internasjonale bestemmelser? Jeg blir jo ikke veldig bekymret av dette alene, men dersom dette er tegn på en litt mer lemfeldig omgang med sikkerhet er jo det ikke særlig gode nyheter.
Så spørsmålet: Er dette normalt og i tråd med internasjonale bestemmelser? Jeg blir jo ikke veldig bekymret av dette alene, men dersom dette er tegn på en litt mer lemfeldig omgang med sikkerhet er jo det ikke særlig gode nyheter.
Last edited: