Da skulle man endelig ta seg en liten pause fra utdanningen, og sette nesen mot New York for å tilbringe helgen der. Selvfølgelig skal det reises på ID, og med utreise på fredag samme helg som de har farsdag her borte, sier det seg selv at det skulle ha ringt en bjelle LENGE før man var på flyplassen. Listet meg på Delta, routingen så slik ut
DAB-ATL DL1146 0600
ATL-LGA DL1686 0845
Kan med en gang advare om at bildene er tatt med telefon, så kvaliteten er som seg hør og bør
Etter en halvtimes søvn, var det opp klokka 4, bort på flyplassen, bare for å se at MD'en var full, og dro uten meg. Neste forsøk var en 757 som gikk en time senere, men her ble det også fullt. Var tydeligvis ikke den eneste som reiste ID denne dagen, men var greit oppe på lista. Forhørte meg med personalet, som sa alt untatt dagens siste, som går klokka 6 på ettermiddagen, var fullt. Dro hjem, fikk noen timer søvn, og dro tilbake senere på ettermiddagen. På dagens siste mulighet ut fra Daytona var vi kun 5 som ikke ble med. Ble bedt om å møte opp igjen kl 0600 sharp, for da skulle alt være greit. Allerede her burde noen varsellamper gått av, men neida, reiselysten er alt for sterk til at man skal lytte til fornuften... Sjekket seatmap på Delta sine sider, som bekreftet at dagen etter så det greit ut.
Lørdagen kom, opp klokken 4 igjen, og kjørte til flyplassen. Planen var samme routing som dagen før. Etter å ha kjøpt noen nøtter og ei flaske vann, går jeg bort til gaten. Titter opp på skjermen, og ser at de har 23 seter ledig, men i nattens mulm og mørke har det plutselig dukket opp et helt lass med nytt lass med standbypassasjerer. Nå befant jeg meg plutselig i samme situasjon som dagen før, uten mulighet til å komme med. Dette ble raskt bekreftet av gatemanager. Nå begynte faktisk varsellampene å lyse, dog langt i det fjerne, så jeg bestemte meg for et siste forsøk på 0715-avgangen. Her var det heldigvis god plass, og ble til og med satt på first class.
15/6
DL1280
0715
B757-200
N663DN
Seat 1D
First class på en så kort flight er kort og godt et litt bedre sete. I tillegg til at man får cookies, chips og banan i tillegg til Colaen og mini pretzels. Og pre-departure orange juice. Det jeg prøver å få fram er at forskjellen er meget liten.
Pre-depature juice
Beinplassen var ikke et problem
Taxet vestover på N, for takeoff på 7L. Flott vær denne morgenen, lettskyet og skikkelig Florida-varme. Svingte nordover ganske tidlig, fulgte kysten ei stund, før kursen ble satt nordvestover mot Atlanta. Føltes godt å endelig komme avgårde, 25 timer senere enn planlagt. Nå var problemene over for denne turen tenkte jeg. Jeg skulle bare ha visst hva som var i vente...
Soloppgang over Palm Coast
Nord for Jacksonville, FL
Flighten forløp seg ganske normalt. Litt turbulens på vei inn mot Atlanta. Landet selvfølgelig på RWY 10, som er den som ligger helt i sør. Selv om rullebanen ligger langt unna, ble taxeturen ganske kort, og vi parkerte på gate F1 etter ca 10 minutter taxing.
Right downwind RWY 10
La i vei mot terminal T, som selvfølgelig var HELT i den andre enden, uvitende om hva som ventet....
Stay tuned, fortsettelsen kommer sånn helt plutselig!
DAB-ATL DL1146 0600
ATL-LGA DL1686 0845
Kan med en gang advare om at bildene er tatt med telefon, så kvaliteten er som seg hør og bør
Etter en halvtimes søvn, var det opp klokka 4, bort på flyplassen, bare for å se at MD'en var full, og dro uten meg. Neste forsøk var en 757 som gikk en time senere, men her ble det også fullt. Var tydeligvis ikke den eneste som reiste ID denne dagen, men var greit oppe på lista. Forhørte meg med personalet, som sa alt untatt dagens siste, som går klokka 6 på ettermiddagen, var fullt. Dro hjem, fikk noen timer søvn, og dro tilbake senere på ettermiddagen. På dagens siste mulighet ut fra Daytona var vi kun 5 som ikke ble med. Ble bedt om å møte opp igjen kl 0600 sharp, for da skulle alt være greit. Allerede her burde noen varsellamper gått av, men neida, reiselysten er alt for sterk til at man skal lytte til fornuften... Sjekket seatmap på Delta sine sider, som bekreftet at dagen etter så det greit ut.
Lørdagen kom, opp klokken 4 igjen, og kjørte til flyplassen. Planen var samme routing som dagen før. Etter å ha kjøpt noen nøtter og ei flaske vann, går jeg bort til gaten. Titter opp på skjermen, og ser at de har 23 seter ledig, men i nattens mulm og mørke har det plutselig dukket opp et helt lass med nytt lass med standbypassasjerer. Nå befant jeg meg plutselig i samme situasjon som dagen før, uten mulighet til å komme med. Dette ble raskt bekreftet av gatemanager. Nå begynte faktisk varsellampene å lyse, dog langt i det fjerne, så jeg bestemte meg for et siste forsøk på 0715-avgangen. Her var det heldigvis god plass, og ble til og med satt på first class.
15/6
DL1280
0715
B757-200
N663DN
Seat 1D
First class på en så kort flight er kort og godt et litt bedre sete. I tillegg til at man får cookies, chips og banan i tillegg til Colaen og mini pretzels. Og pre-departure orange juice. Det jeg prøver å få fram er at forskjellen er meget liten.
Pre-depature juice

Beinplassen var ikke et problem

Taxet vestover på N, for takeoff på 7L. Flott vær denne morgenen, lettskyet og skikkelig Florida-varme. Svingte nordover ganske tidlig, fulgte kysten ei stund, før kursen ble satt nordvestover mot Atlanta. Føltes godt å endelig komme avgårde, 25 timer senere enn planlagt. Nå var problemene over for denne turen tenkte jeg. Jeg skulle bare ha visst hva som var i vente...
Soloppgang over Palm Coast

Nord for Jacksonville, FL

Flighten forløp seg ganske normalt. Litt turbulens på vei inn mot Atlanta. Landet selvfølgelig på RWY 10, som er den som ligger helt i sør. Selv om rullebanen ligger langt unna, ble taxeturen ganske kort, og vi parkerte på gate F1 etter ca 10 minutter taxing.
Right downwind RWY 10

La i vei mot terminal T, som selvfølgelig var HELT i den andre enden, uvitende om hva som ventet....
Stay tuned, fortsettelsen kommer sånn helt plutselig!
Last edited: