Settimocielo...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
...eller 7. himmel som vi kan oversette det med.

Her kommer en rapport fra èn av mine 4 flighter med Lufthansa/Air Dolomiti denne uken. Alle flighter har vaert i business klasse - men saerlig èn flight har utpekt seg i ekstra positiv retning. At Lufthansa leverer jevnt over veldig bra vet alle.

Dagen startet som den ofte gjör - med en times treningsökt. Men det er spesielt hyggelig aa trene i löpet av en morgenkvist/soloppgang i Roma hvor tempraturen nok allerede naermet seg 20 grader klokken 06:00.

Etterfulgt av frokost paa takterrassen gikk ferdeen til möterommene og dagens 5 seanser. Klokken 12:00 skulle jeg bli hentet av "min" sjaaför og gleden var stor naar han ikke bare var kjekk men ogsaa kjörte Lancia Thema (som jo takket vaere solcellepanelet i takluken kan holde A/C i gang selv naar motoren er slaatt av :ITA Trafikken i Roma er et kapittel for seg - men hva gjör vel det...

FCO er kanskje ikke favorittflyplassen min - men ingen kö i innsjekk og med Fast Track var jeg i loungen i löpet av noen minutter. Loungen er heller ingen höydare saa jeg flyttte meg raskt til en vinbar i terminal C - hvor det ble baade god mat og enda bedre vin.

Air Dolomiti staar stort fjernparkert og boarder via bussgate og da blir det boarding en dröy halvtime för avgang. Noen nordmenn (det var mange nordmenn ombord) kom sent og vi ble 15 minutter forsinket fra FCO. Vel oppe i luften ble vi servert Prosecco för de kom rundt med maten. Hele flyet faar forövrig servert gratis Prosecco paa Air Dolomiti. Etter en liten stund kom matbrettet med en utrolig (og mye av den) parmesan og noen skiver Carpaccio di Manzo. Til dette fikk jeg servert en meget god italiensk rödvin - som de etterfyllte paa vei nordover. Landet paa rute i MUC og parkerte (til min overraskelse) ved gate og her siter jeg i Lufthansa sin lounge og nyter nok et glass italiensk rödvin. Det har definitivt vaert daarligere fredager...

PS! Settimocielo er ogsaa navnet paa Air Dolomitit sin Business Class (i allefall för de ble en saapass naer partner av Lufthansa)

Back