Setevalg hos Singapore Airlines

staale

Born to run
Heisann

Vi skal ut å fly 26 juni, til Singapore og Bali. Utreise fra SVG, så til CPH hvor vi skal dra med SQ 351 , 777-200ER.

Vi er en familie på 4, har EN booking, alle har samme etternavn, og turen er kjøpt gjennom Wikstrøm Reiser.
Cluet er at vi har fått setene 33K, 34K, 35K og 57H, og det jo kjekt når man reiser to barn og to voksne.....Speiselt når minsten er den med 57H....

Mailet SIA for å høre om de kunne endre det, her er svaret;

As the flight is rather full, we are unable to give 4 seats next to eachother at this point, a check-in remark is noted in your booking for them to seat you on the same row.

Er det noen glupe hoder her inne som har et tips til en måte å få endret de setene FØR den vanlige online innsjekken 48t før avreise?

Tja, i følge Expertflyer er flighten ganse utsolgt, og setekartet er nesten helt fullt.

Det jeg dog stusset litt på, er at de setene du nevner at dere har fått, vises som ledige. I tillegg til de fire, er det bare to andre ledige seter.

Nå vet jeg iikke hvordan SQ gjør det, men det er ikke uvanlig at det holdes noen seter som stasjonen disponerer og som ikke åpnes før check-in initieres. Her vil i tlfelle de lokale redigere det de kan før sjekkin åpner. Så ikke se bort fra at dere har seter sammen når du sjekker inn. Hvis ikke, gjør man normalt sitt beste for å hjelpe med å rokkere litt. Ingen liker at familier ikke får sitte sammen.

Jeg prøvde noe jeg leste i en Swissair-tråd, og logget på hos Lufthansa.

Fikk da endre seter og fikk disse bekreftet på DPS-SIN, og SIN -LHR. Men på CPH-SIN og SIN-DPS står det "cancelled/not available"

Får være frempå 48 t før avreise og se om vi får til noe på online check in, alternativt ved gate eller ombord i verste fall. Kan om så var sitte 2+2 også :-)

Husk SQ er 72 timer, hvis jeg ikke husker feil. Og du verden hva kan mekke da siden folk flest ikke har seter men venter til flyplass check-in .. Og det har jeg gjort et par ganger de to siste år.";)

Står 48 timer i mailen fra SQ, men jeg skal sjekke 72 t før :-) Antar at det uansett ordner seg, synes bare det er rart at det ble slik i utgangspunktet .....Kos deg i Munchen, en liten oktoberfest i april? ;-)

EDIT:

Ser nå på Lufthansas sider at de fire SQ-flightene er satt opp med bekreftede seter, dog "beholder" vi 33-35K på SQ351, men han som hadde 57H er flyttet til 55E. Nice move .....

Som sagt, det order seg nok før avgang.:-)

040512 SVG-LHR, 060512 LHR-SVG, 060612 SVG-OSL, 060612 OSL-SVG, 260612 SVG-CPH, 260612 CPH-SIN, 270612 SIN-DPS, 080712 DPS-SIN, 120712 SIN-LHR, 130712 LHR-SVG

Last edited:
Damn, her satt jeg klar som et egg og skulle sjekke oss inn på SQ351 fra CPH til SIN og videre...Så er det ikke mulig å sjekke inn fordi vi ikke er innsjekket på leg 1, SVG til CPH med SAS. SAS sin innsjekk åpner jo ikke før 22 timer før avreise.

Da må jeg vel sjekke inn på SAS kl 0800 i morgen, og SÅ prøve på SQ.

(Har forresten fått nye plasser, igjen, nå rad 54)

Og der var innsjekk gjennomført, lite å velge i på leg 2, CPH-SIN, men vi fikk da fire på rad. Byttet i samme slengen seter på leg 3, SIN-DPS, da vi hadde vinduløs rad. Må jo ha et vindu å kikke ut igjennom ;-)

Så nå er det bare til å hente ut bagtags, så er vi klare, i morgen på denne tiden er vi vel fremme på Kastrup.

Back