Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark)

SAS-Steward

ScanFlyer Gold
Bagasje og sannsynligvis kredittkortgebyr, er jeg enig i at man bør legge til i en slik prisindeks. Derimot er jeg stadig usikker på plassreservasjon, en tilleggstjeneste det vel fortsatt er de færreste av konkurrentene som tilbyr gratis før innsjekk? Helt spesifikt, så tilbys det jo ikke av SAS.

At man velger å kjøpe det til er jo greit nok, men i ei prissammenligning er jeg ikke uten videre enig i at det hører med.

Hos SAS kan du fritt velge sete 22 timer før avgang, helt gratis.
Eurobonus medlemmer kan også legge inn favoritt sete i sin profil, å funker dersom man booker via SAS sine nettsider.
Så jo, dette tilbys av SAS.

Re: Norwegian billigst i Danmark i 3 av 4 tilfeller!

Eurobonus medlemmer kan også legge inn favoritt sete i sin profil, å funker dersom man booker via SAS sine nettsider.

Dette er vel, om jeg har forstått dette rett, kun en request - ikke en bekreftet seating. Det er godt mulig at jeg ikke har forstått dette rett.

Helt korrekt, og en ganske annen tjeneste enn Norwegian selger. Du vil dessuten oppleve at utvalget seter for en kunde uten statuskort eller fleksibel billett er begrenset.

Javel? Det fungerer for kunder uten status og bekreftes ved bestilling? Jeg kan velge et alternativ dersom setet er tatt? Jeg kan angi preferanse for nødutgang?

Jeg tror du må jobbe i SAS for å mene at valg av sete 22 timer før avgang og valg av sete ved bestilling er samme ting.

Det gjør ikke SAS sitt tilbud dårlig, men det er noe annet enn Norwegian tar betalt for.

Jeg tror du må jobbe i SAS for å mene at valg av sete 22 timer før avgang og valg av sete ved bestilling er samme ting.

Det gjør ikke SAS sitt tilbud dårlig, men det er noe annet enn Norwegian tar betalt for.

Uden at ville deltage i SK/DY kampen vil jeg her sige at SK´s produkt er perfekt for undertegnede. For mig gælder det om at få et gangsæde, og det kan jeg ved hjælp af SK´s tilbud. DY ville vinde meget hos undertegnede hvis de tilbød samme mulighed gratis.

Uden at ville deltage i SK/DY kampen vil jeg her sige at SK´s produkt er perfekt for undertegnede. For mig gælder det om at få et gangsæde, og det kan jeg ved hjælp af SK´s tilbud. DY ville vinde meget hos undertegnede hvis de tilbød samme mulighed gratis.

Hvor legger man inn et slik ønske hos SAS?

Forøvrig et godt poeng, dersom gang/vindu er det viktige, så er det enda en ting å vurdere når man skal vurdere produkt for setevalg.

Du vil dessuten oppleve at utvalget seter for en kunde uten statuskort eller fleksibel billett er begrenset

Sånn er det også hos Norwegian der de fem første radene er forbeholdt reisende med fullflex-billett. Et meget godt tiltak!

Ellers har jeg lagt inn tre setepreferanser hos SAS og får alltid et av disse setene som forslag når innsjekk åpner 22 timer før.

Re: Setevalg hos SAS vs DY

<moderator>

Har ryddet litt og splittet innleggene om setereservasjon hos SAS og DY utifra tråden om flypriser i Danmark

</moderator>

Ellers har jeg lagt inn tre setepreferanser hos SAS og får alltid et av disse setene som forslag når innsjekk åpner 22 timer før.

Men som EBG som du er så kan du jo uansett velge slikt når du booker ;)

Men som EBG som du er så kan du jo uansett velge slikt når du booker ;)

Men da blir det å si at setevalg er gratis hos SAS, som å si at loungetilgang er gratis.

Men da blir det å si at setevalg er gratis hos SAS, som å si at loungetilgang er gratis.

På forhånd ja, men her er det vel snakk om 22t før når man sjekker inn? Så lenge jeg har kunnet sjekke inn på nett med SAS har jeg ihvertfall aldri vært direkte misfornøyd med sete (ser man bortifra når the har vært flybytte eller jeg har glemt hvor ventilasjonssjaktene er på flyene)

På forhånd ja, men her er det vel snakk om 22t før når man sjekker inn? Så lenge jeg har kunnet sjekke inn på nett med SAS har jeg ihvertfall aldri vært direkte misfornøyd med sete (ser man bortifra når the har vært flybytte eller jeg har glemt hvor ventilasjonssjaktene er på flyene)

Ettersom denne tråden er splittet, så forsvant litt av konteksten.

Poenget mitt, var at Norwegian sitt tilbud om kjøp av sete er et annet produkt enn det SAS gir deg gratis. Er det viktig for deg å få bekreftet hvilket sete du har ved bestilling, så har ikke SAS noe tilbud som kan sammenlignes med Norwegian. Holder det å få bekreftelse ved innsjekk, så kan de sammenlignes.

Det er ikke alltid du får det du har betalt for hos Norwegian heller. Knoll og Tott ble utsatt for noe slikt på asketuren i mai. Vi hadde i god tid bestilt billetter og det inkluderte nødutgangsvindussete for begge (A og F), men tror du vi fikk det? Nei da, en -300 var satt inn i stedet for den opprinnelige -800, og da havnet vi et par rader bak nødutgangrekken. Frem til Norwegian har en enhetsflåte av 186 seters -800 vil det med andre ord noen som vil føle seg lurt.

Sånn er det også hos Norwegian der de fem første radene er forbeholdt reisende med fullflex-billett. Et meget godt tiltak!

Samme er det også på SAS innlands, alle som har øko-flex og høyere,
pluss EBG/EBP er også forbeholdt de fremste radene.

Der er det samme produkt.

Back