Seterigg for Norwegian DY9622

Re: Sete rigg for Norwegian DY9622

Som et minimum bør du angi dato det er snakk om ;) (Og siden man da må vite reg på flyet så flytter jeg denne over i Reg-forumet, der vet de kanskje om det er en eller annen -800-varient eller -300)
 
Siden den skal til LPA så er det vel en 738.
Antar at "sete rigg" kan være sete oversikt :question:
 
Da er det nok 186 seter i en 737-800 Passe grei plass på rad 1 og nødutgang med god beinplass på 14 mener jeg å huske.
Du kan også ta en "prøvebooking" på norwegian.no, book deg inn til du kommer til velg sete, så avbryter du etter å ha sett oversikten der.
 
Da er det nok 186 seter i en 737-800 Passe grei plass på rad 1 og nødutgang med god beinplass på 14 mener jeg å huske.
Du kan også ta en "prøvebooking" på norwegian.no, book deg inn til du kommer til velg sete, så avbryter du etter å ha sett oversikten der.

Sikker på at du ikke blander med ruteflyet nå, DY1816? OP spør om DY9622, som jeg antar er en charteravgang.
 
Njæææ, de bruker jo samme materiell til LPA, så setene vil vel være på samme sted uansett så lenge det er en -800. Og da kan man jo ta en test-booking på 1816 for å se hvordan det ser ut.
 
Njæææ, de bruker jo samme materiell til LPA, så setene vil vel være på samme sted uansett så lenge det er en -800. Og da kan man jo ta en test-booking på 1816 for å se hvordan det ser ut.

Så så. De har da en hel del -800 med 189 seter også i -NOx serien, som er av en helt annen kvalitet.
 
Ser at denne avgangen går ut fra SVG. I dag er det eksempelvis LN-DYR som benyttes her, en 800-maskin med 31 rader og nødutgang på radene 14 & 15. MERK: Setene på rad 14 kan IKKE lenes bakover, så anbefaler deg på det sterkeste rad 15 eller rad 1. Her er det svært god plass begge steder. For øvrig skal denne ligge inne med en 186-seters 800-maskin under hele sesongen. (ikke mange maskinene igjen med 186 seter, flere av maskinene i NO*-serien har fått Recaro-setene som referert til i tidligere tråder)

God jul !!!
 
Blir litt overrasket om alle de NO* maskinene som er levert nye får skiftet til Recaro seter. Det er jo nesten nye seter, og det er en del av de maskinene (NOB, NOD, NOF, NOL etc.). Jeg vet at de eldste NO* maskinene får skiftet ut innmaten nå, ja (NOC, NOM, NOM, NOS etc.)
 
Taktikken er per i dag å holde disse maskinene vekke fra lange turer ut fra destinasjoner i Norge (utsagn fra foredrag holdt av DY). Per nu kan jeg komme på følgende maskiner som har de mindre gode setene:
LN-NOB, LN-NOD, LN-NOE, LN-NOF, LN-NOG, LN-NOV. Andre får heller korrigere meg :)
 
Last edited:
Jeg og mener å ha hørt de "skal" bruke 186 config på de lengste distansene.
Men, dagen før vet vi hvem maskin som skal på tur, og DA kommer et svar om det er 186 eller 189:)
 
Trodde målsetninga var at alle fly etter hvert skulle få 186 seter, ikke omvendt?

Med mindre du er helt avhengig av å kunne legge setet bak er ikke rad 14 så verst. Rad 15 er så klart bedre siden man i tillegg kan legge setet bak, men man har fortsatt god plass på rad 14. Dessuten kan heller ikke de på rad 13 legge bak setet :)

Mulig det varierer med seteconfig, men i hvertfall på en del av maskinene mangler 1DEF, slik at bulkheadseter er 1ABC og 2DEF
 
Dette med endringen på disse bulkheadsetene gjelder KUN maskinene med 189 seter :) Alle maskiner med Recaro - seter har både 1 ABC og 1 DEF.
 
Back
Top