Setereservasjon på Thai

Riiser

Newcomer
Setereservasjon på Thai

Vi har kjøpt en reise til Thailand gjennom Apollo,og skal fly med Thai fra Gardermoen.
Vi skal ikke dra før 3.januar 2014,men tenkte jeg skulle være litt tidlig ute og sjekke mulighetene for setereservasjon.Kontaktet Apollo og de mente at det ikke var mulig å reservere sete når turen var kjøpt gjennom de.Kan dette stemme?Synes det høres veldig rart ut.

Re: Setereservasjon på Thai

Her snakker vi kjapt svar!Takker og bukker.Da prøver jeg på det.Noen som har noen tips til plassering?Vi er 2 voksne,og skal ha en 2 åring på fanget.

Om du har kjøpt "billig billett" så er seteradene fra 50 og bakover reservert for dere. Vil vel anbefale D E eller F sete så slipper du å ha folk kravlende over deg og du slipper å kravle over noen fremmede for å komme deg ut av setet.
Om du er EuroBonus Gold, kan du logge deg inn via dine EuroBonus sider og velge seter selv.

Jeg har blandet erfaring med å forhåndsvelge sete hos Thai. Vil vel si at det funker i 50% av tilfellene. Jeg har flere ganger møtt opp på Suvarnabhumi og fått et helt annet sete med begrunnelsen "Oh no, you cannot reserve a seat in advance, it's only a request." Blæh.

Booket TG i dag for fruen til MNL. Fikk bekreftede seter helt framme i Y , som også finnes hos TG sine websider med TG ref, i tillegg til checkmytrip med Amadeus ref... Dette fra ER-Tours...

Takk for mange svar.Det er nok helt sikkert en "billigbillett" siden turen er gjennom Apollo.Hva er egentlig forskjellen på setene fra rad 50 og bakover,og setene foran rad 50?Ser på Seatguru at setene bak 50 har "less pitch"...hva betyr det?Har jeg forstått det rett når TG955 går med 200ER?

Less, 31-32?? Pussig dette, fruen har billigbillett til MNL ( 7.950 ) i Q klasse som gir full bonus, men likevel helt foran ... TG kampanje... Sjekk hvilken "bokstav" du har hos Apollo..;)

Ref Thai sin internett side, "Vær oppmerksom på at setereservasjon for kampanjebilletter i W og V klasse kun er tilgjengelig fra rad 50 og bakover".

Å ja, Thai flyr for det meste med 777-200ER på denne ruten, men det kan jo endre seg.

Dette var svaret jeg fikk på Apollo når jeg spurte om hvilken klasse vi skulle fly på.Er det virkelig ikke mulig å reservere sete på disse flygningene?

Svar fra Apollo:

Hei Magnus

På Thai flyvningerne finder der to klasser, den helt almindelige og Royal silk class.

Den dere har er den almindelige.
Royal silk koster fra 16.000.- pr person.

Selve setereservationer går den desværre ikke an at gøre hos Thai.

Jeg kan bekræfte at vi igennem Apollo har fra rat 50 og ned efter i den såkaldte almindelige klasse.

V og W er de laveste klassene som TG bruker og det er de som får radene fra 50 og bakover. Men det hender de kjører kampanjer på tre prisnivåre og bruker da f.eks. H,Q,V og da kan man få relativt gode priser og likevel få sitte i hele økonomi-klasse kabinen hvis man ikke velger prisene booket i V-klasse.

De forskjellige klassene og prisforskjellene mellom disse er ikke det som er problemet her.Som jeg har forstått det,så har Apollo kjøpt et visst antall seter på dette flyet fra rad 50 og bakover.Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke lar seg gjøre å foreta en setereservasjon på plassene Apollo har tilgjengelig.Blir bare setene delt ut vilkårlig ved ankomst Gardermoen?

En Mail til Thai har alltid ordnet biffen/sete for meg, om enn fra rad 50 og bakover hvis v/w-klasse. Men en får uansett tilgang til hele økonomiklasse når en sjekker inn på thaiair.com et døgn eller så før avgang.

Jeg sendte en epost til Thai før jeg reiste i november. De ringte til meg noen timer senere og fortalte meg at jeg og kona har fått reservert seter t/r.

Selv om du får sete fra 50, vær på hugget 23t59min før så du får bedre foran.. Veldig få er så oppegående at de gjør dette... Mye førstegangsturister...

Familien på fire skal til Bangkok med Thai litt senere i sommer, og vi har fått seter fra rad 50 ene veien og fra rad 32 andre veien for ca 5600 t-r. Videre ser jeg på seatguru at det skal finnes ladekontakter (110V) i Economy på Thai sine 777-200. booking@thaiairways.no bekrefter dette og sier i ett svar at de bruker vanlig plugg som i Norge, mens de i et annet svar sier at man må ha med et adapter for amerikansk 110V. Så hva tror dere som har prøvd dette? Det er lading av mobil/nettbrett/pc som kan være aktuelt, og de fleste moderne ladere er vel forberedt på sånn ca 100V-240V.

Back