Seteplassering economy extra

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Har akkurat bestilt billetter med SAS i economy extra til London. Er ikke en klasse jeg er vant å sitte i. Derfor undret det meg litt at vi ble tildelt setene 4 a og 4 c. Men oppdager på setekartet at dette tydelig bare er en toseter og at b-setet ikke eksisterer. Er det riktig? I så fall er det vel riktig fine plasser? På den andre siden ser jeg det er tresetere. Trodde ikke det var blokkert midtsete på eco extra?

Det er radene 3-5 som akn velges i mellom og da er kanskje 4 a og c fint?

Takker for alle innspill.
 
Har akkurat bestilt billetter med SAS i economy extra til London. Er ikke en klasse jeg er vant å sitte i. Derfor undret det meg litt at vi ble tildelt setene 4 a og 4 c. Men oppdager på setekartet at dette tydelig bare er en toseter og at b-setet ikke eksisterer. Er det riktig? I så fall er det vel riktig fine plasser? På den andre siden ser jeg det er tresetere. Trodde ikke det var blokkert midtsete på eco extra?

Det er radene 3-5 som akn velges i mellom og da er kanskje 4 a og c fint?

Takker for alle innspill.

Du har mest sannsynlig fått en -800 med den gamle euro-konfigurasjonen som har 2-3 på de 5 første radene. Så A-C er da riktig fine plasser. Men det stemmer at de ikke blokkerer midtsete i Extra
 
Takk for svar så raskt.:D Ja det er en 800. Håper de beholder den maskinen da. Skulle det bli en maskin med 3-3 er jo ikke a og c så ideelt, men det håper jeg SAS skjønner selv i så fall og endrer litt.
 
Om så skulle skje er det vel lite sannsynlig at du skulle treffe på en medpassasjer som insisterer på å få midtsetet...
 
Om så skulle skje er det vel lite sannsynlig at du skulle treffe på en medpassasjer som insisterer på å få midtsetet...
I så fall må det være La Linea som er på tur! :)

Fra spøk til alvor, så er 4A og C på de gamle eurogrisene ideelle plasser. Da får man god plass, og ingen i mellom. Disse blir mye brukt til LHR, så det er god sjanse for at det ender med en av disse.
 
Jeg fikk tildelt 6B en gang, på en av disse 2x3-konfigurerte grisene.

De her som har møtt/sett meg kan jo lure på om det gikk eller ikke..
 
SAS har tre Boeing 737-800 med 2-3-konfigurasjon foran i flyet, og ellers veldig god benplass og gode seter i hele flyet. Disse flyr veldig mange av avgangene til London ettersom dette er ruten med flest reisende på Business Class.
 
Hvor mange rader er det mulig å endre til 2-3 egentlig. Vanligvis er det bare 5 første radene, men mandag i forrige uke satt jeg på 5C og det var iallfall to rader til med 2-3 konfig. Disse flyene minner meg om den gangen det var morsomt å fly. Fint toalett har de også.

Dersom du har mulighet til det ville jeg kanskje prøvd å endre setene til 5a og c i tilfelle de setter opp flyet med en ekstra rad C-klasse, har vært ute for det før...
 
Eneste ulempen med rad 4 på Extra er at du fort bilr bumpet hvis SK selger flere C-billetter og dermed flytter gardina bakover. Da ryker setereservasjonen, du får det som da er ledig. F.eks 6B
 
Hmm, da hadde jeg blitt meget misfornøyd. Men tror jeg beholder 4a og 4c foreløpig. Extra består per nå av 15 seter og både 3c og 5c er nå opptatt, alternativene vil være 3 E og F eller 4 E og F, men også her i disse treseterne kan man vel risikere å ende opp lenger bakover? Først må jo de på rad 3 flyttes på vel?

Men regner med mye folk denne dagen, det er fredag før høstferien og BA har ikke ett ledig sete til London hele dagen.

Takk for all nyttig info!:)
 
Jeg ville beholdt setene du har, fredag før høstferien er nok mye billigbilletter (og muligheter for oppgraderinger). Da har du beste Extra setene i huset. Husk at Extra har samme bar-service som business, bare spør og du får servert. God tur!
 
Back
Top