Setekonfigurasjon historiske fly SK/BU

Beechdriver

ScanFlyer Silver
Hei,

Er det noen som har en lenk med informasjon til (historiske) fly til SAS og Braathens. Konkret er jeg ute etter passasjerkonfigurasjon (setekapasitet) for:

BU Fokker F28, B732, B735, B734, B762.
SK Caravelle, DC8, DC10, B742, B762 og B763.

Alt er velkommen men jeg håper særlig på lenker med informasjon til original informasjon (f.eks. stekonfigurasjon publisert is Scanorama eller "På norke Vinger", setekonfigurasjon fra tidtabeller osv.

Jeg bruker informajonen til forskning for å kartlegge nedgang i drivstoffbruk per sete og plasserer det i et historsik perspektiv.

På forhånd takk for hjelpen.
 
Last edited:
Re: Setekonfigurasjon historike fly SK/BU

Kan bare hjelpe deg med seteantall, håper det er til hjelp:

BU F28: 65Y
BU 732: 124Y (BS 732 128Y)
BU 735: Levert med 125Y, senere redusert til 120 best/back. LN-TUX hadde 118.
BU 734: Levert med 156Y, senere redusert til 150 best/back.
BU 762: 242Y
 
Re: Setekonfigurasjon historike fly SK/BU

Dumt jeg ikke lenger har de gamle rutetabellbøkene til SAS da svaret finnes der. For 767-300ER hadde vel SAS et par konfigurasjoner, men de fleste var vel med to businesskabiner, og relativt mange businesseter. Antall passasjerer var i hvertfall ikke veldig mye over 200, om ikke enda færre
 
Re: Setekonfigurasjon historike fly SK/BU

Kilde : jp airline-fleets 1982:

SK DC-8-62 : 16+138
-63 : 16+178
DC-10_30:10+72+160

B 747:16+357 og 16+372 for nyeste ( dessuten 16+171 eller 247 for de med cargo på main deck)
 
Re: Setekonfigurasjon historike fly SK/BU

SK B762 hadde 156 seter .. husker ikke den nøyaktige fordelingen, men det var 48/108 eller noe lignende ..
 
Re: Setekonfigurasjon historike fly SK/BU

Kilde : jp 1991:

SK 767-283: CM 150
-383: 74+124 eller 76+133 ( cirka halvparten av hver)
 
Back
Top