Servicekonsept SAS shorthaul

econ

ScanFlyer Silver
Tror ikke du skal forvente deg så veldig mye, er ikke så veldig spennende å sitte på plus innenriks ;)

---
Mod notis: Splittet fra en annen tråd

Last edited by a moderator:
Re: SAS tilbudstråd 2015 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Maks en øl per flight.. SAS driver med lureri.

Hvordan er sas plus til f.eks london eller paris?
Er forskjellen kun man sitter i front og får frokost?

Hvordan er sas plus til f.eks london eller paris?
Er forskjellen kun man sitter i front og får frokost?

Du får et tørt rundstykke, en naturellyoghurt og en skvett appelsinjuice om morgenen, eller et eller annet nokså uspiselig resten av dagen pluss en elendig vin om du vil. Du får sitte på en av de, tja, 15 fremste radene, som er rimelig utplukkede etter at EBG og EBD har reservert sine seter.

SAS Plus er etter min mening tull, det være seg på korte innenlandsruter eller interkontinentale ruter. Fløy SAS Plus til New York noen måneder tilbake, og mens det var stappfullt i plusskabinen var det flere hele firesetere ledige lenger bak, så jeg gikk og satte meg der.

Reiser du i pluss kan alle reservere sete ved bestilling.

Man kan forsyne seg fritt av tralla på innenriks da. Eller kan man egentlig det?

"Jeg vil ha en lefse...en cola...en fanta..en sjokolade...en muffins...en sjokolade til.."

Blir kanskje litt tullete?

Man kan forsyne seg fritt av tralla på innenriks da. Eller kan man egentlig det?

"Jeg vil ha en lefse...en cola...en fanta..en sjokolade...en muffins...en sjokolade til.."

Blir kanskje litt tullete?

Bestiller fra tid til annen 2 pils, en chips og en sjokolade muffin på korte innenriksflyvninger.. Jeg har opplevd både rullende øyne og ''selvsagt skal du få det'' reaksjoner blant besetningen. Så lenge planen er å konsumere det ombord på flyet er det selvsagt fritt frem for å bestille så 'mye en orker.'

Bestiller fra tid til annen 2 pils, en chips og en sjokolade muffin på korte innenriksflyvninger.. Jeg har opplevd både rullende øyne og ''selvsagt skal du få det'' reaksjoner blant besetningen. Så lenge planen er å konsumere det ombord på flyet er det selvsagt fritt frem for å bestille så 'mye en orker.'
Er vel ikke alltid man får to pils?
Har jo vært mange diskusjoner om antall alkoholenheter i pluss...

Er vel ikke alltid man får to pils?
Har jo vært mange diskusjoner om antall alkoholenheter i pluss...

Vær forsiktig med hva dere sier om antallet pils man får på Plus, jeg har nylig fått noen PM hvor jeg indirekte blir kalt for alkolholiker fordi jeg reagerer på at jeg kun får en øl på en totimersflight innlands. SAS må informere om denne praksisen i menyen ombord.

Skylden legges på sjenkebevilingen, men denne kan prøves ut om SAS har baller nok men de har nok bare øynet muligheten til å spare litt penger på alkolhol i Plus.

<mod>
Det er ryddet og splittet en del - la oss holde denne tråden litt konkret ifht. service ombord på shorthaul
</mod>

Re: EuroBonus 2.0

Det var i alle fall ikke fullt på flyet.
Jeg tror SAS har sett sitt snitt til å fylle opp plus i dag når Norwegian ikke flyr.
Det så ut til å være færre ledige midtseter i Plus enn i Go....

Jeg fikk trone med ledig midtsete ved nødutgang så jeg vil ikke klage :)

Forøvrig igjen var det kun kaffe/te til Plus og en liten sjokolade til Go.
Jeg må si det er riktig trist da jeg setter pris på en kopp varm drikke på flyet.

Noen som kan si noe om dette på andre ruter?

Jeg tror SAS har sett sitt snitt til å fylle opp plus i dag når Norwegian ikke flyr.

Jeg må si det er riktig trist da jeg setter pris på en kopp varm drikke på flyet.

Send klage, dette gir 3000 ekstrapoeng.

Sist jeg klaget med håp om å få doble poeng el fikk jeg 100€ vouchers i stedefor.. Kanskje ikke noen krise, men ville heller hatt doble poeng for den aktuelle måneden.

Merkelig praksis må jeg si. Det må enten være dårlig stilt hos SAS om de nå begynner å knipe inn på kaffen og teen, som ikke akkurat er prima vare noen av delene og neppe koster spesielt mye. Eller kanskje det har med kapasitet å gjøre, at de ikke rekker å servere alle i løpet av den korte turen. Det ville i så fall være merkelig det også, for de har jo servert kaffe/te på den strekningen før.

Jeg har over 100 turer på denne strekningen siste 15 mnd og det har kun vært 2 ganger hvor kun plus har fått servering, de to siste turene, ingen av disse på fulle fly. Ofte har det vært kun kaffe/te og ingen servering, men dette med sjokolade istedenfor kaffe/te er nytt.

Men dette bærer helt klart preg av å være et nytt konsept, men ikke hørt noe mer om at EBD får gratis drikke, kanskje jeg kan få te om jeg ber om det... Derfor jeg lurer på om noen andre har opplevd det samme. Eksempelvis OSL-TRD/SVG/BGO er vel tilsvarende ruter.

Er ikke greie at ruta er så kort at de rett og slett ikke gidder.

En rask titt på SAS sine sider bekrefter min frykt...

Attachments

• Alltid med SAS.png
    Alltid med SAS.png
    55.7 KB · Views: 889

Det er nok heller etterslep...
Har alltid stått på "Alltid hos SAS" reklame tidligere..

Begynner uansett å bli ganske trist om det er tilfellet...

Back