Re: Service och höjda priser ska rädda SAS ur krisen
Handlingkostnadene for catering er nok de samme uansett om man selger mat eller gir bort gratis. Noen skal fylle vognene, levere dem til og fra flyet osv. Den fortjenesten man har på å selge mat skal også dekke andre omkostninger som behandling av salgsoppgjøret, bankgebyrer osv. Selger man lite får man mye svinn og vinninga kan gå opp i spinninga. Da er kanskje ikke kostnaden ved å gi ut noe gratis så stor allikevel.
Synes Tommy har mye rett i det han skriver. Selv er jeg ikke så opptatt av å få en tørr sandwich ombord. Har fortsatt til gode å få servert noe som er spisendes på sandwichfronten. Og det gjelder spesielt hos SAS. Da ville jeg satt mer pris på å få litt gratis drikke. En gratis brus på strekninger under 1 time ville være bra. Det er vel først om flyturen er over et par timer at det er "nødvendig" med noe å spise?
Jeg ville vel også synes at 100% bonuspoeng på de billigste billettene vil være viktigere enn noe knusktørt og nærmest uspiselig. Da kunne de heller spare pengene på ikke å servere mat på kortruter og heller oppgradere maten på turistklasse på de flyturene som er over 2 timer.
En annen ting SAS godt kunne gjøre var å selge ut restplasser på onsdag torsdag for påfølgende helg til en billig penge om noen var interessert i å reise på kort varsel. Så kunne de nok få bedre utnyttelse av kapasiteten. Men det er kanskje aldri ledige seter ut fredag og hjem søndag?
BF:cool2
Handlingkostnadene for catering er nok de samme uansett om man selger mat eller gir bort gratis. Noen skal fylle vognene, levere dem til og fra flyet osv. Den fortjenesten man har på å selge mat skal også dekke andre omkostninger som behandling av salgsoppgjøret, bankgebyrer osv. Selger man lite får man mye svinn og vinninga kan gå opp i spinninga. Da er kanskje ikke kostnaden ved å gi ut noe gratis så stor allikevel.
Synes Tommy har mye rett i det han skriver. Selv er jeg ikke så opptatt av å få en tørr sandwich ombord. Har fortsatt til gode å få servert noe som er spisendes på sandwichfronten. Og det gjelder spesielt hos SAS. Da ville jeg satt mer pris på å få litt gratis drikke. En gratis brus på strekninger under 1 time ville være bra. Det er vel først om flyturen er over et par timer at det er "nødvendig" med noe å spise?
Jeg ville vel også synes at 100% bonuspoeng på de billigste billettene vil være viktigere enn noe knusktørt og nærmest uspiselig. Da kunne de heller spare pengene på ikke å servere mat på kortruter og heller oppgradere maten på turistklasse på de flyturene som er over 2 timer.
En annen ting SAS godt kunne gjøre var å selge ut restplasser på onsdag torsdag for påfølgende helg til en billig penge om noen var interessert i å reise på kort varsel. Så kunne de nok få bedre utnyttelse av kapasiteten. Men det er kanskje aldri ledige seter ut fredag og hjem søndag?
BF:cool2