• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Servering på Jetstream 32! Hur är det möjligt?

airfreak

Newcomer
Servering på Jetstream 32! Hur är det möjligt?

http://www.airliners.net/discussions/trip_reports/read.main/57211/6/#ID57211

Jag läste den trip reporten och jag förstår inte hur det finns en värdinna på Jetstream 32 som dessutom serverar en full måltid. Galley finns väl inte ombord? Är det någon mer som har erfarenheter om detta som kan berätta lite mer.

Tack!

Replying to Topic 'Servering på Jetstream 32! Hur är det möjligt?'

På min eneste flight med J-32 så langt så sendte copiloten bakover en kanne med kaffe og en stabel med engangskopper :devot: Nix flyvertinne.

Joda har selv flydd med J32 med servering, trangt men hyggelig, da vertinne var vakker :) :smokin

Husker noen av dere "campingvogna" som fløy på GM noen år og på FBU før det?

Shorts 330/360 fra Muk-Air?

De hadde til og med kaffeservering i porselenskrus! En herlig opplevelse i dagens jetalder!

:hi2

Originally posted by ENGM RAMP

Husker noen av dere "campingvogna" som fløy på GM noen år og på FBU før det?

Shorts 330/360 fra Muk-Air?

De hadde til og med kaffeservering i porselenskrus! En herlig opplevelse i dagens jetalder!

:hi2

Moderen og faderen prøvde dem en gang til Ålborg. De trodde de skulle med SAS via CPH (De bor i Bergen), men overraskende for dem var det med via OSL og videre med Muk-air. Husker de trakk frem at maten på Muk-Air hadde vært meget bra, reisetiden tatt i betraktning.

Også fått servering i "gode gamle dager" på United Express (ACA nå konk) mellom JFK og Dulles...

Originally posted by tripple-seven

Hvis jeg kan tillate meg å si at samme problemstilling også gjelder for Jetstream J31 (J32 er vel egentlig bare en J31 som er sertifisert med andre motorer og høyere vekt) så føler jeg meg godt kvalifisert til å svare;)

Jeg har flydd ganske mye Sun-Air J31 til Billund det siste året og matserveringen ombord er faktisk akkurat det samme man får hos de fleste andre selskap for tiden.. Sandwich! Flyvertinnen bærer først rundt et brett hvor man tar til seg en sandwich, deretter deler hun ut kaffe-/tekopper, deretter tar hun en ny runde med kaffe/te på brettet. Og til slutt grunnen til at jeg flyr Sun-Air og ikke Cimber Air til Billund: Sun-Air har is til dessert:up: Så svaret må bli at hun bærer et brett rundt istedet for å trille ei vogn. Er jo også bare max 18 pax iflyet da.

Edit: Det er sant det som står i trip reporten, jeg har også fått pasta et par ganger. Men dette er jo en kald pasta som ikke trenger noe galley å varmes opp i..

Men var förvaras maten då?? Det blir ju ändå rätt mycket mat om det är för 18 personer. Och en toalett finns ju också så det är ju inte ett galley där istället. Och om dom serveras glass (is) till dessert så måste det ju finnas galley, annars hade den ju smält.

:)

Jeg er imponert over Sun-Air. Fløy med Sun-Air OSL-BLL nå før jul (328) og da var det en stor sandwich, full bar, og is til dessert. Isen ble oppbevart i en kjøebag bak i det lille gallet (der flyvertinnen også kokte kaffen). Fløy samme rute med J31 (eller var det J32) i fjor før jul, og da var opplevde jeg kanskje den mest imponerende service noen gang. Én flyvertinne som fløy opp og ned den lille midtgangen i Jetstreamen, først med drikke (øl, vin, brus, cognac til kaffen), så med en stor pastasalat til alle mann, ny runde med drikke, inn med de tomme eskene, så rundt med isen (da også), og så kaffe og en ny runde med cognac etc - mens hun hele tiden ryddet opp! Imponerende!!

Noe for Widerøe?

Back