• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

September-tallene for CPH, ARN og OSL!

vadheim

ScanFlyer Blue
Her er tallene fra de "3 store" for september! Hyggelig å se at alle viser positive tall igjen :)

September 2004
1. København - Kastrup 1.779.433 +6.7%
2. Stockholm - Arlanda 1.507.124 +8.9%
3. Oslo - Gardermoen 1.339.995 +6.6%


Januar-September 2004
1. København - Kastrup 14.591.857 +8.0%
2. Stockholm - Arlanda 12.186.301 +7.2%
3. Oslo - Gardermoen 11.311.446 +9.8%
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

...og dejligt at at CPH stadig er på vej mod 19 mio. pax. i år :)

For at nå 19 mio. kræves en årlig stigning på 7,3% og pt. er den 8,0% som det fremgår af ovenstående, så jeg tror det er realistisk...
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Ja, det er fint å se så fin vekst igjen for Skandinavias lufthavner :)

OSL vil mest sannsynlig passere magiske 15 millioner i 2004 .....om ikke flyvelederstreikene setter en stopper for det!

September-tallene er nok påvirket av at OSL var stengt for trafikk 2-3 dager i uke 40, dvs en reduksjon av 80.000 - 120.000 pax.
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Vil OSL passere ARN?
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Originally posted by EB


Vil OSL passere ARN?

Hvordan skulle dette kunne lade sig gøre??? Pt. ligger man næsten 1 mio pax. nede i forhold til ARN med tre måneder tilbage af året.
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Ja ja..men det var jo snakk om å få over en million nye pax til København også!!
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Originally posted by EB


Ja ja..men det var jo snakk om å få over en million nye pax til København også!!

Nu mistede jeg lige tråden - så måske du kunne gøre det klarere for mig...?

Hvor skulle 1 mio pax. komme fra?
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Det har du helt rett i... Tror jeg egentlig bare kan skylde på mitt eget hode som leste og bløandet tallene feil... Sorry...
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

På längre, alltså några år, skulle OSL kunna gå om ARN, även om jag själv tvivlar på det. Däremot är jag övertygad om att ARN om...säg fem år gått förbi CPH i antal passagerare. Öresundsregionen är överskattad - tillväxtmotorn och framtiden heter Stockholm! :spin:
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Syntes OSL har den klart mest imponerende økningen her,med tanke på at vi er bare halvparten av svenskene.Selvsagt flyr vi mest innenlands,men det er utenlandstrafikken som har stått for den markante økningen!
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Tror aldri vi blir størst... men at København er oppskrytt det er det bare misunnelige svensker som kan si!!!
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Veldig fine tall for alle flyplassene. Blir spennende å se om flygelederne i Norge klarer å ødelegge med eventuelle aksjoner...evt Avinor sin dårlige planleggeing - alt etter hvordan en ser det:)
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Vel så smått blir det oppgraderinger på OSL, bl.a. oppgradering av baganlegget nå denne måneden. OSL har en bra stistikk på punktlighet og service, men som DY nevner så kan det bli tyngre med mye egentlig unødvendige slotrestriksjoner.
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Originally posted by EB


Tror aldri vi blir størst... men at København er oppskrytt det er det bare misunnelige svensker som kan si!!!

Det er nemmelig rigtigt EB ;)

Husk på at grunden til at ARN passager mæssigt for 3-4 år siden lige netop nåede op og overhalede CPH, skyldes at CPH i denne periode mistede ca. 1,5 millioner årlige indenrigs pax. pga. Storebæltbroen!

I år vil ARN have ca. 3 millioner pax. op til CPH, så der er laaaaaaang vej op...
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Kan noen gi meg tall på hvordan trafikkmengden på Gardermoen fordeler seg mellom utenriks og innenriks per år? Om ikke eksakt, så cirka-tall.
 
Replying to Topic 'September-tallene for CPH, ARN og OSL!'

Jag kan svara:

Oslo hade 2003 7 052 771 inrikespassagerare och 6 576 069 utrikespassagerare. Alltså, förhållandet är ca 50/50 eller 51,7 procent mot 48,3 procent.

Motsvarande för Arlanda var: 5 388 364 resenärer inrikes och 9 725 141 utrikes. Fördelat i procent blir det 35,7 resp. 64,3.

...och Kastrup: 1 574 332 inrikes samt 16 139 675 utrikes. Det blir...8,9/91,2 i procent.

Husk på at grunden til at ARN passager mæssigt for 3-4 år siden lige netop nåede op og overhalede CPH, skyldes at CPH i denne periode mistede ca. 1,5 millioner årlige indenrigs pax. pga. Storebæltbroen!

Det var en orsak, en annan var IT-boomen som fick resandet till och från Stockholm att öka. IT-boomen var också en av orsakerna till att Arlanda blev en av de största förlorarna när det sedan vände neråt.
 
Back
Top