Senaste tillskotten i samlingen

Den skal være 1:180

:)

Trevligt! Verkar som om de flesta modeller av den här typen blir större och större. Det har ju t ex kommit några extremt fina 737-400 och 737-800 med otroliga detaljer i skala 1/100, China Airlines och Alaska Airlines "Flying Salmon".
 
pøh, jeg kan få tak i NOB i 1/100 jeg så :lol::D meen, koster litt da må vite... Så, venter vel heller på at denne kommer i salg vel, litt billigere kanskje?
 
Trevligt! Verkar som om de flesta modeller av den här typen blir större och större. Det har ju t ex kommit några extremt fina 737-400 och 737-800 med otroliga detaljer i skala 1/100, China Airlines och Alaska Airlines "Flying Salmon".

Jeg regner med at du sikter til 1:100 fra Risesoon. De er ekstremt godt laget. Hadde vært knall å se LN-NOB fra denne leverandør.
 
Jeg regner med at du sikter til 1:100 fra Risesoon. De er ekstremt godt laget. Hadde vært knall å se LN-NOB fra denne leverandør.

Riktig, jag tittade närmare på dessa modeller när jag var i Luchtvaart Hobby Shop i november och blev mäkta imponerad. Hade det varit andra variationer än China och Alaska så hade jag köpt en, t ex Braathens 737-405 i de fina klassiska färgerna...

En av Alaska-modellerna
 
Riktig, jag tittade närmare på dessa modeller när jag var i Luchtvaart Hobby Shop i november och blev mäkta imponerad. Hade det varit andra variationer än China och Alaska så hade jag köpt en, t ex Braathens 737-405 i de fina klassiska färgerna...

En av Alaska-modellerna

Yes, jeg har den "Mikkemus" utgaven fra AS. Fikk Gordon Werner,en av de 3 ildsjelene bak SMAC (Seattle Model Aircraft Company) og for øvrig en aktiv bidragsyter ute på www.airlinebuzz.com til å skaffe meg et eksemplar fra Alaska Company Store i SEA. Dette var på et tidspunkt før LHSHOP fikk modellene. Enig med deg i at en "BU Classic -400" hadde tatt seg godt ut basert på denne moulden....
 
Last edited:
DC-10 Leif Viking i skala 1/100 har gjort entré på hyllan efter lång och trogen tjänst hos andra samlare! :colgate:
 

Attachments

  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    19.3 KB · Views: 122
Mitt siste tilskudd ses nedenfor.
Ble så overrasket da jeg oppdaget AviationMegaStore over at de hadde mange fly som var utsolgt hos JetCollectors og de andre som er oftere nevnt.
Men denne hadde jeg ikke sett sporet av noe sted:
Dragon Wings Northwest B747-251B, N642US
helt som de så ut da de åpnet JFK-GEN sommeren 1980.

I natt skal den stå parkert sammen med N4501Q som den har fløyet i konkurranse med mange ganger ;) (nå brukte nok NW rett nok mest B747-151 på den ruta, men de så nå prikk like ut).

Enjoy, I do !
 

Attachments

  • N642US_1.jpg
    N642US_1.jpg
    82.7 KB · Views: 100
  • N642US_2.jpg
    N642US_2.jpg
    80.3 KB · Views: 101
  • N642US_3.jpg
    N642US_3.jpg
    105.5 KB · Views: 97
  • N642US_4.jpg
    N642US_4.jpg
    106.3 KB · Views: 95
Det är 1985. Bjarne Viking har just landat...

...och tre gamla vänner samlas på rampen. Man hör "Love is in the air" med John Paul Young i bakgrunden. Nya SAS har gjort succé. Utmärkelsen "Airline of the Year 1984" som Jan Carlzon tog emot av Air Transport World är ett av bevisen. Det går rykten om att man kanske får "Best Service Award" nästa år. SAS första DC-9-81 levereras i oktober. Det är spännande tider i SAS, men det är trångt på huvudkontoret på Bromma. Nya lokaler står överst på önskelistan. Kanske i Frösundavik?

:DEN:nor:SWE

(Fantasin skenade iväg lite :D Nyaste tillskottet: Aeroclassics SAS 747-283B LN-AET, ser mycket bättre ut i verkligheten än på eBay!)
 

Attachments

  • ZZ4787D3E7.jpg
    ZZ4787D3E7.jpg
    123.5 KB · Views: 38
  • ZZ7F439F99.jpg
    ZZ7F439F99.jpg
    107.2 KB · Views: 45
  • ZZ10068DB8.jpg
    ZZ10068DB8.jpg
    194.9 KB · Views: 52
Back
Top