SEB Kort

TGjr

ScanFlyer Blue
Er blitt fortalt at SEB kort kommer med et helt nytt kort. Dette kortet skal etter sigende har utvidet fordelsprogram for folk som reiser mye. Tenker ikke på Eurocard Platinum. Kortet er "by invitasion only" Er det noen som kjenner til dette ?

Var reklame for det i Kapital. 20 Eurobonuspoeng pr 100 kr. I annonsen stod det "i utgangspunktet for våre private banking kunder". Mulig folk med høy omsetning på andre EB kort kan bli tilbudt kortet? Private Banking krever vel sikkert minst 10 mill i lekepenger eller finansiell formue (DNB krever 25 mill tror jeg). Ut fra reklamen var det bare conciergetjeneste av ekstra snadder.

Ingenting vil være bedre enn ett Mastercard med bra fordeler, Amex er jo ubrukelig mtp brukersteder. Eb: er det mulig å si ja nei på om andre en Private Banking og evt Pandion får tilgang på produktet?

Årsavgift 7500,- uten CT. Da spørs det hva slags verdi de andre tjenestene har for den enkelte.

Vi snakker helt klart kundegruppe som verdsetter banktjenestene høyere enn CT. Tror vel egentlig ikke CT er helt nødvendig her;-)

Dette er spennende - Bruker i dag centurion amex, som ikke er knyttet opp til SAS, men alle amex poeng kan veksles inn mot eurobonus.

Hvis dette kortet kan knyttes opp mot mitt eller erstatte mitt eurocard platinum ville det gitt mye ekstrapoeng :)

Hvis en da i tillegg kunne fått ekstrabilett for hver 100.000 kr en brukte på kortet ---

Fint med mere informasjon hvis noen har.

Vertikal Helseforsikring har jeg allerede, så for meg så ville den faktiske kostnaden bli "kun" hhv 3.924kr/2.724kr pr år avhengig av hvilken dekningsfrist det er på forsikringen. Jeg ville også spart reiseforsikringen (ca 1.200kr) og vi er dermed nede på 1.724kr/11.524kr pr år. Da kan prisen fort forsvares litt avhengig av banktjenestene man har behov for :)

Slik helseforsikring er egentlig overraskende billig i Norge selv som privatperson.

Når vi fikk det gjennom jobben for et par år siden, fikk ektefelle/partner tilbud om det for et par tusen i året.
Selv ser jeg ikke hva dette kortet kan tilby, som jeg ikke allerede har tilgang til fra før.

Det er ikke alle som skal ha dette kortet...noe det jo også står på hjemmesiden. Først og fremst et kort for de som trenger hjelp på banksiden til å forvalte formuen. Til daglig fungerer Diners Club og Eurocard Platinum suverent.

joda ser det, men går det å samle extra eurobonus poeng med Eurocard platinum ?

Nei, meg bekjent er det AmEx, Diners og MasterCard som gir muligheten til å tjene EB-poeng. Alle er promotert på SAS.no/eurobonus.

Ja nettopp - da kommer jo det nye superkortet inn handy fra SEB. Dessuten hørte jeg at de delte ut ett Erobonus D kort som perk ? Litt irriterende da jeg er (blir) Diamant kunde allikevel - burde jo fått Pandion da hvis en var diamant fra før :)

Noen som vet noe mer om dette kortet?

Sitter her å vurderer å klippe AmEx-kortet, men jeg omsetter for såpass i jobbsammenheng at 20p/100;- i de tilfeller AmEx er akseptert er verdt det.

Kortet kom automatisk i posten i dag - Helt svart, med en grønn SEB logo på toppen. Ganske stilig. Første året gratis deretter drøye 7000 pr år inkludert helseforsikring - reiseforsikring - 24 timers concierge service.
Eurobonus ekstrapoeng på alle kjøp (ikke minibank)

Back