• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Seattle og 11 andre flyplasser i USA kan miste all Internasjonale flyvninger……

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
DHS med Markwayne Mullin ønsker å stoppe «Processing of international travelers at Sanctuary Cities» Kilde (en av mange) Reuters: Reuters. I praksis vil det bli full stopp for internasjonale flighter til SFO (Ingen reiser dit), LAX - Maga hater jo Los Angeles, Seattle der bor jo et ultra liberale forum medlem som er altfor politisk og ingen trenger å drive Business med Boeing, Microsoft aller Amazon inkludert AWS (ingen bruker AWS lenger)

DHS med Markwayne Mullin ønsker å stoppe «Processing of international travelers at Sanctuary Cities» Kilde (en av mange) Reuters: Reuters. I praksis vil det bli full stopp for internasjonale flighter til SFO (Ingen reiser dit), LAX - Maga hater jo Los Angeles, Seattle der bor jo et ultra liberale forum medlem som er altfor politisk og ingen trenger å drive Business med Boeing, Microsoft aller Amazon inkludert AWS (ingen bruker AWS lenger)

Hva definerer en "sanctuary city"?

Tur att ingen flygplatserna ligger i San Francisco, Los Angeles eller Seattle då.

Vilken clown Mullin verkar vara.

"Politics ruins everything".... Men som et lite sleivspark kunne de godt stengt ned LAX for en periode mens de sender grensevakten på "smilekurs".😜

Rent praktisk (og politisk) klarer jeg ikke helt å se at det skal la seg gjennomføre å nekte bl.a. LAX og SFO å ta imot internasjonal trafikk på grunn av "Sanctuary City" status uten betydelige (negative) politiske konsekvenser for geniet selv, samt økonomiske konsekvenser som neppe ville være uten betydning i november. For ikke å glemme den betydelige, negative pressedekningen man ville fått med et slikt "kaos i luften". Akkurat som om negativ omtale var mangelvare for dagens administrasjon....

New York ville vel også kunne blitt rammet? JFK bl.a? Og så har vel New Jersey nettopp gjennomført noe som DHS muligens kunne brukt mot EWR på samme grunnlag?

Tur att ingen flygplatserna ligger i San Francisco, Los Angeles eller Seattle då.

Ikke helt korrekt ...

LAX ligger innen Los Angeles bygrenser.
SEA gjør det ikke.
SFO ligger utenfor men eies og administreres av City of San Fransisico.

Det er jo utenkelig at noe sånt faktisk blir gjennomført.

Med all respekt og sympati for dere som bor i USA: Personlig har jeg bestemt meg for å distansere meg mest mulig fra alle de ville "nyhetene" og utspillene som kommer fra andre siden av Atlanterhavet. Det er jo nonstop 24/7/365.

Jeg håper også at folk snart begynner å klikke mindre på det enorme antallet saker norske medier publiserer om amerikansk innenrikspolitikk, slik at vi slipper å bli kontinuerlig bombardert med smått og stort. Kun et lite hjertesukk fra meg. Er passe lei nå.

Last edited:
... I praksis vil det bli full stopp for internasjonale flighter til ... Seattle ...

Gjelder dette Portland OR (PDX) også?
For hva er forskjellen mellom SEA og PDX ?
Jeg vet at det kun er 4 direkte ruter til Europa (AMS, KEF, LHR og FRA) fra PDX.

Back