Seating på Norwegian DK

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Seating på Norwegian DK

Reiser med Norwegian DK fra Ålborg til LGW førstkommende søndag, med retur mandag ei uke seinere.
På tilbaketuren,som er satt opp med en -800, ser jeg at det er reservert en haug med E seter bakerst i flyet. Dette er da besynderlig. Noen som vet om dette er seter som er sperret av? I så fall hadde det jo vært flott for oss som er fire stykker å reservere to rader!

VC-10

Last edited:
Re: Seating på Norwegian DK

Det er vel lite sannsynlig at det er en hel haug med personer som er så giret på midtseter bak i flyet, at de faktisk betaler for å sikre seg disse! :)

De er nok blokket. Kan dette i så fall være at det kun vil være 149 seter ute for salg, og at de dermed "sparer" en CA?

Det er vel lite sannsynlig at det er en hel haug med personer som er så giret på midtseter bak i flyet, at de faktisk betaler for å sikre seg disse! :)

De er nok blokket. Kan dette i så fall være at det kun vil være 149 seter ute for salg, og at de dermed "sparer" en CA?

Er det ikke antall fysiske seter som bestemmer dette, ikke hvor mye de selger/hvor mange pax?

Jeg tror dette blir gjort i tilfelle bytte til en -300. Da slipper man problemet med å reseate barnefamilier som kanskje blir spredd med ny config. Enklere å flytte enkeltpersoner.

Det er fysisk antall seter ombord som bestemmer hvor mye crew de må være.

Det er fysisk antall seter ombord som bestemmer hvor mye crew de må være.

Ok. Da fikk jeg avklart det også. Jeg mener nemlig bestemt at jeg har flydd med SK 734 tidligere med bare tre CA, og gikk derfor ut fra at dette var årsaken, men da har sikkert bare en av de hatt viktige ting å gjøre bak gardinen.

Hadde en følelse av at det kanskje kunne ha en sammenheng med evt. bytte til -300. Da lar jeg heller seatingen være som den er, og så ser vi hvordan det ser ut når vi sjekker inn på LGW!
Takk for innspill!

:cool2 VC-10

Ok. Da fikk jeg avklart det også. Jeg mener nemlig bestemt at jeg har flydd med SK 734 tidligere med bare tre CA, og gikk derfor ut fra at dette var årsaken, men da har sikkert bare en av de hatt viktige ting å gjøre bak gardinen.

Riktig,men nå er det antall fysiske seter som bestemmer.

Hender også at de på eks BGO-OSL o.l. har en ekstra "usynlig" som egentlig skulle reist passiv, men som trår til for å få antallet til å stemme. Vedkommende vil da sannsynlig vis ikke være synlig ifbm. servering o.l.

Back