• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SE-ROE - status

Krav fra tyske myndigheter. Gjøres for/med alle inntil de leveres og får påført 'riktig' reg. Litt andre regler i Europa enn i USA. Og selv i Alabama går testflightene med fransk reg.
 
Last edited:
Hva er greia med tysk reg og flagg på halen?



Det er Airbus sin registreringen til flyet mens det testes. Det får jo ikke sin endelige registrering før det er levert kunden. I mellomtiden har det en tysk registrering som er klistret over den kommende registreringen. Flagget skyldes at tysk registrerte fly må ha det. Gjelder alle Airbus maskiner produsert i Hamburg

Hadde flyet vært produsert i Toulouse (eller Alabama) hadde det hatt fransk registrering, men der slipper man å klistre på flagget. Tianjin maskiner har kinesisk test resgistrering
 
Back
Top