SE-RHA til BGO nu i formiddag (23.5)

BU595

ScanFlyer Silver
I flg staff-bildet, kommer SE-RHA til BGO på DY853 (kl 1155 lokal) og returnerer ARN som DY854

Hvilke ruter skal den egentlig brukes på? Det er jo flott om Norwegian klarer å fylle den mellom Bergen og Stockholm - utrolig mange amerikanere og japansere på denne ruten.

En typisk japsekoffert er en stor semihardplast koffert, tung som pokker, og som ikke er særlig "riktig" geometrisk. I MD80 er lasterommene små, og det er lettere å stue inn små bager, myke og firkantede kofferter.

Det kan godt hende japsekofferter tar bilder selv også. :)

Takk for info BU595, jeg fikk den med da den gikk.

I tilegg fikk jeg med Hola sin 757 (EC-ISY) da den kom rundt 14:00.

Et besøk på Flesland på denne tiden av året når maskinene kommer fra Finland og Sverige med "japser" kan være en studie i seg selv der de står å venter på å gå ombord i bussene mens den stakkars busssjåføren skal stue "japse"-koffertene inn i bussen alene. Koffertstuingen av er noe japanerne ikke gjør selv. Artig å se de står disiplinert og venter , koffertene rekker dem opp til livet , nesten umulig å komme forbi dem på fortauet utenfor terminalen.
Grunnen til at de har så store kofferter er at de rapper alt interiøret fra hotellene i Bergensområdet i følge hotellbetjeningene.
Bilder og annet løsøre har de etter hvert blitt nødt til å skru fast på veggene.

Last edited:
Takker for info !
Fikk den når den landa. Stod ved 17... ;)
Det var endel som kom i dag her. Foruten denne Spanske 757 som er nevnt over, den landa litt før 2,- var den endel Tyske fly som kom, og noen VIP-fly ... -En nydelig dag i skogen, omtrendt vindstille, og rundt 20 grader !

Her er etpar bilder...

Attachments

• SE-RHA_a_.jpg
    SE-RHA_a_.jpg
    101.4 KB · Views: 358
  • SE-RHA_b_.jpg
    SE-RHA_b_.jpg
    111.3 KB · Views: 358
  • SE-RHA_c_.jpg
    SE-RHA_c_.jpg
    199.6 KB · Views: 359
Men selv om de har store kofferter fylt med klistremerker og lapper, har de en utrolig disiplin og godt humør. Dessuten går f.eks. innsjekkingen raskt unna siden reiselederen så å si alltid har kontroll på billetter og pass.

Amerikanerne er som vanlig overhyggelige, snakker om Norge, spør om de kan få registrert AA-poeng, hva slags flytype de skal fly med, de misliker at det er free seating, spør hvor lang flytiden er, etc. etc.

BGO-ARN-avgangen er så å si alltid full, og 80-90 prosent av passasjerene på denne avgangen er japansere og amerikanere. Den er derfor gull verdt for Norwegian - og jeg håper at de sammen med Finnair klarer å utnytte flere av Norwegians ruter til slike Norden-rundturer.

Last edited:
Da fikk du vel med deg MD'en som slet litt med å komme ned til rullebanen :D

-Ja, den fikk eg også du ! ;)

Den avbrøt landingen og steig brått.....
Her er den...

Attachments

• SAS_OY-KHU_a_.jpg
    SAS_OY-KHU_a_.jpg
    82.5 KB · Views: 205
  • SAS_OY-KHU_b_.jpg
    SAS_OY-KHU_b_.jpg
    102.4 KB · Views: 206
Kom vel inn for høyt kanskje? Sist eg var der skjedde det, kom inn for høyt og måtte gå rundt, men det var med en 737.

Noen som vet flytype på Atlasjet på BGO imorgen?

Back