SK SE-DOX - status

Re: SE-DOX(?) - status

Då är det dax att ta bort frågetecknet! Kan utläsa "DOX" på noshjul-luckan.
 
Om det er derfor eller ikke, men er ikke bare PW som ligger litt på etterskudd med ramp up av motorproduksjonen. CFM ligger også litt etter med Leap og mange opplever +- en måneds forsinkelse
 
Registrerad 2017-03-03. Ägare: GY Aviation Lease 1603 Co., Limited, Dublin
Innehavare: SAS Sverige AB, Stockholm. Torarve Viking.
 
Last edited:
Första flygning med passagerare idag som SK1833 Stockholm - Aten.
Tyvärr med en rejäl försening vid avgång - troligen beroende på snöovädret som påverkat
flygtrafiken till/från Arlanda både igår och idag.
 
Ser ut som SE-DOX har vært inne for bytte av en motor allerede.
Så ikke bare PW som leverer B-vare til A320neo serien, men også CFM
 
Ser ut som SE-DOX har vært inne for bytte av en motor allerede.
Så ikke bare PW som leverer B-vare til A320neo serien, men også CFM
Ja eller også er der sket en skade på motoren....Synes lige at forudsætte at motorer er B-varer er at stramme den....

FLy er lige som biler...du kan sætte den om aftenen, og der er ikke fejl..næste morgen kan du ikke starte den...så at sige at det er en B-vare er , i min optik, forkert...med mindre du kan bevise det, altså...

Hilsen Ole
 
Ja eller også er der sket en skade på motoren....Synes lige at forudsætte at motorer er B-varer er at stramme den....



FLy er lige som biler...du kan sætte den om aftenen, og der er ikke fejl..næste morgen kan du ikke starte den...så at sige at det er en B-vare er , i min optik, forkert...med mindre du kan bevise det, altså...



Hilsen Ole



I mine øyne er en motor som må byttes etter en måned, enten det bil eller fly, en B-vare. Med mindre en ytre faktor har skadet den.
En motor er designet for å være på vingen i mange tusen timer. Når den da må byttes så tidlig

Etter hva jeg leser på ymse forum er dette årsaken:

Engine replacement due to oil system contamination by metallic particles

Så de metallpartiklene er nok fra motoren selv
 
Back
Top