Scoop: En gammal dame får LITT luft under vingene..

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Scoop: En gammal dame får LITT luft under vingene..

Når tåka letter her nå ser jeg tilfeldigvis at Nor-Fly's gamle CV-440 ? eller er det CV-540? i dette øyeblikk heises opp i luften av en kran......

Den skal ifølge vår brann & redningsavdeling sette oppå en tralle, så den kan dras rundt omkring på flyplassen ifm med øvelser.....Den skal også restaureres littegranne, så det blir med realistisk for dem og øve på den....

Så er det noen her oppe, innimellom regntunge skyer, så knips!

Re: Scoop: En gammal dame får LITT luft under vingene..

og det er ikke bare Nor-Flys gamle dame - det er SAS' gamle "Egil Viking" OY-KPB (c/n 331): Ble den noen gang malt i Nor-Fly farger? det som er igjen av fargeskjema på maskinen nå er jo SAS' dragehode.

Betyr flyttingen at det blir lettere for oss freaks å få fotografert maskinen? Jeg har noen bilder jeg tok av den på FBU i 1989 som jeg skal forsøke å få scannet (når jeg får satt opp Falcons scanner som han så snilt har lånt meg)

Den var også en tur i Afrika. Du kan skimte en 3D-registrering når du ser nærmere på maskinen.

http://www.airliners.net/open.file/0927524/L/

Originally posted by CK

og det er ikke bare Nor-Flys gamle dame - det er SAS' gamle "Egil Viking" OY-KPB (c/n 331): Ble den noen gang malt i Nor-Fly farger? det som er igjen av fargeskjema på maskinen nå er jo SAS' dragehode.

Betyr flyttingen at det blir lettere for oss freaks å få fotografert maskinen? Jeg har noen bilder jeg tok av den på FBU i 1989 som jeg skal forsøke å få scannet (når jeg får satt opp Falcons scanner som han så snilt har lånt meg)
Visst ble den malt i Nor-Fly farger! Dvs, den fikk et nøytralisert ex SAS-skjema, med Nor-Fly logo på halen, og titler på kroppen. Lik det LN-KLK hadde.

Det ser ut som det er med denne, slik det blir med oss når vi blir gamle nok; da er det det vi lærte først som sitter igjen :old

Men hvis de skal restaurerer den littegrann... for å øve brann og brann og brann... Grynt!!

Vel, hva angår fargeskjema, så sitter jeg nå og ser på maskinen og den har nesen vendt mot Stockholm, og er plassert på en tralle :cry: Fargene på maskinens høyre side er umiskjennelig dragehode, med noe jeg ikke helt klarer å tyde på halerorsflaten....

Hva som er på maskinens VENSTRE side dog, er jeg ikke sikker på :huh:

Fikk denne maskinen noen gang LN-registrering? Kan heller ikke huske at dette flyet hadde Nor-Fly dekor, men jeg har aldri hatt anledning til å ta en nærmere kikk - kun observasjoner fra en viss avstand på FBU og OSL (kjørte forbi flyet med bil i 2001 på OAL og da så jeg bare rester av gammel SAS-dekor). Flere bilder mottas med takk :D

Originally posted by Vendia

OY-KPB (midlertidig) registreret 6-4-56;
John Roberts Ltd (for Botswana Desert Airways) 11-76;
3D-ACC påmalet men aldrig fløjet som sådan;
afregistreret 14-12-76 solgt i Norge

LN-MAP registreret 16-12-76;
afregistreret 12-1-84.
LN-MAP fotos

V
Det stemmer, men den ble tatt ut av trafikk en god stund før den endte på branndumpa, hovr den nok alt lå da den ble avregistrert i januar 1984. Tror den fløy 4 eller 5 år i Nor-Fly.

På tur fra Fornebu til Gardermoen :) http://www.tigre.no/ta/index.html siste reis :question:

I denne topic'en er mitt neste spørsmål;

Hva var egentlig Nor-Fly? hva drev de med, hvem eide dem? De eksisterte når jeg var sååå liten at jeg ikke fulgte SÅ godt med...enda....bortsett fra å se på C172'er, cub'er, cherokeer etc

^_^

Anyone?

Originally posted by ENGM RAMP

I denne topic'en er mitt neste spørsmål;

Hva var egentlig Nor-Fly? hva drev de med, hvem eide dem? De eksisterte når jeg var sååå liten at jeg ikke fulgte SÅ godt med...enda....bortsett fra å se på C172'er, cub'er, cherokeer etc

^_^

Anyone?
Se her
God natt;)

Aaaah, mange takk Ole Johan!

Og riktig god natt til deg og dine!

M ;)

Originally posted by ENGM RAMP

Hva som er på maskinens VENSTRE side dog, er jeg ikke sikker på :huh:

Nå vet du det:

01169.jpg

Jeg måtte bare finne det igjen. Det kunne trenge en vask det lysbildet der...:drunk:

Jeg har en del bilder fra Fornebu også, bl.a. interiører. Kanskje jeg finner dem også :rolleyes:

Dagens delikate interiør :smile2

Attachments

• DSC01374.JPG
    DSC01374.JPG
    122.4 KB · Views: 27
  • DSC01378.JPG
    DSC01378.JPG
    177.6 KB · Views: 25
  • DSC01380.JPG
    DSC01380.JPG
    172.8 KB · Views: 23
  • DSC01381.JPG
    DSC01381.JPG
    202.7 KB · Views: 23
  • DSC01390.JPG
    DSC01390.JPG
    198.2 KB · Views: 25

Stakkars liten... Har jo fått buss seter også...:cry:

Back