Schiphol får egen golfbane!

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Schiphol får egen golfbane!

Mellomlanding og forsinkelser kan være kjedelige greier. Spesielt dersom flyet går mye seinere enn det som først var forespeilet.

Men nå kan det kanskje bli litt morsommere å vente på flyet, spesielt dersom du befinner deg på Amsterdams internasjonale lufthavn, Schiphol, i fremtiden.

Ifølge rejseliv.dk skal nemlig flyplassen få sin egen golfbane med 18 hull. På denne måten får flyplassen nytte av all jorden de eier som ligger rundt.

Golfplanen er ikke akkurat småtterier og må ikke forveksles med minigolfbaner. Tanken er at det skal bli en mesterskapsbane som skal leve opp til internasjonale standarder. Her skal du få oppleve både klubbhus og fitness-avdeling, og alt som hører med.

http://www.dinside.no/859788/flyplass-faar-egen-golfbane

Dette høres ganske spennende ut. Europas beste flyplass blir stadig bedre!!!! :D

Re: Schiphol får egen golfbane!

Får bare håpe at dette ikke ødelegger for de allerede så gode spottermulighetene i AMS.

Skape litt opplevelse for reisende og besøkende på en flyplass blir aldri galt. Se på Changi og Schipol, utrolig kjekt å reise via disse flyplassene. Så synd at vi ikke greier å gjøre tilsvarende på norske lufthavner. Her er det bare pølser og taxfree som driver inn $$$ i kassa, kjedelig med andre ord. (Men det er jo lekefly på OSL da :lol:)

Gratulerer til nederlenderne! Nok en grunn til å velge KLM fremfor.. ja, alle. :lol:

Schiphol er virkelig en flyplass som vet å sette fokus på underholdningstilbud, min mening: Den beste flyplassen i Europa...

http://www.ryggeflygolf.com/Aktiviteter/Banekart 9 hull m flagg og logo.pdf

Jeg håper dette er en spøk !? :drunk:

Spiller golf selv, og konsentrasjon er jo utrolig viktig. At et fly kommer dundrene i et par hundre km i timen, vil vel gjøre det så og si umulig å spille der.
Blir spennende og se hvordan banen blir, og hvor mange som kommer til å bruke den!

Golfbanen (og klubben) har vært der i ihvertfall 10 år. På web-siden deres ligger en link til satelittfoto. Banen er mellom RWY og TWYs H, T og J.

Helt klart at golf er en konsentrasjonsidrett, men jeg har spilt et sted mellom 10 og 20 runder på banen på Don Muang i BKK og kan ikke si at flytrafikken forstyrret meg i hvertfall. Var faktisk kult å ha en storfugl taxende bare noen meter fra deg - eksotisk - ikke minst ankomsten til banen hvor vi ofte måtte vente ved bommen siden det var en take off på gang.... Greit for en flyelsker det.....Har ikke spilt Rygge....

Der ligger vel også en golfbane på/ved DMK (Bangkok Don Muaeng)?

EDIT: så ikke denne:
Helt klart at golf er en konsentrasjonsidrett, men jeg har spilt et sted mellom 10 og 20 runder på banen på Don Muang i BKK og kan ikke si at flytrafikken forstyrret meg i hvertfall. Var faktisk kult å ha en storfugl taxende bare noen meter fra deg - eksotisk - ikke minst ankomsten til banen hvor vi ofte måtte vente ved bommen siden det var en take off på gang.... Greit for en flyelsker det.....Har ikke spilt Rygge....

Hmm, spenstig tiltak!
Må prøve Rygge også en gang, kunne vært morro.
Eneste jeg er bekymret for er grennfeen på Schiphol, at den ikke blir aaaalt for dyr.

I 10 år har jeg spilt i ullensaker golfklubb som har banen sin rett under innflygningen på 01R ved Gardermoen... Der måtte vi nesten dukke da SU ennå fløy med Tupoleven her i Norge.... Virket ikke som om piloten gadd å dra i spaken... En annen ting som er moro er den jetvirvelen de store flyene lager... Den rasler i tretoppene når de kommer inn for landing...

Back