ScanVin tips nummer 6 i 2007

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by AirbusTero

:o Det ærverdige Oslo-bryggeriet fyller 130 år, må vite!

Et bryggeri som kjøper Schous og legger det ned,som kjøper Frydenlunds og legger det ned,som kjøper Lundetangen og legger det ned,som kjøper Arendals Bryggeri og legger det ned,som kjøper Tou og legger det ned og som voldtar ølkulturen i Trondheim på det groveste,har INGEN ære overhodet!:cry:

..og som også kjøpte Nordlandsbryggeriet og la det ned:RIP

Originally posted by AirbusTero

:o Det ærverdige Oslo-bryggeriet fyller 130 år, må vite!

Et bryggeri som kjøper Schous og legger det ned,som kjøper Frydenlunds og legger det ned,som kjøper Lundetangen og legger det ned,som kjøper Arendals Bryggeri og legger det ned,som kjøper Tou og legger det ned og som voldtar ølkulturen i Trondheim på det groveste,har INGEN ære overhodet!:cry:

Det er nå din mening:rolleyes:

Faktummet er at det var (og til dels er) overkapasitet i den norske bryggeribransjen og kombinasjonen av det og den økte konkuransen og dertil nedgang i prisene og eksplosjonen av billig-øl gjorde det nødvendig å gjøre noe. Og imotsetning til flybransjen ble grepene gjort FØR krisen var ett faktum.

Forresten så gikk det ikke veldig lang tid etter at Tou ble lagt ned før salget i Rogaland nesten var som normalt igjen for Ringnes/Carlsberg sine produkter.

(Schou og Frydenlund kan jeg ikke svare på da dette er veldig lenge siden og i prinsippet var det ett annet selskap enn det det er idag som la ned Schou og flyttet produksjonen av Frydenlund)

Originally posted by EB

Hvorfor er det ingen som kommer med test og tips av Øl? Eller er det viktigst at det blir produsert i egen hjemby?

Nå er det altså slik at verdens beste øl blir produsert i min hjemby! Så da er det ikke behov for å smake noe annet da det ville bli kategorisert som bortkastet tid!!

Do forstå?

BF;)

Hva med et "Fly og Øl" på Mikrobryggeriet i Holtegata 27:question:

Tiltredes! ^_^ (Tok litt tid før jeg oppdaget innholdet i tråden...)

EB, lokal forankring spiller selvsagt en rolle, men faktum er at AASS Bryggeri har i en årrekke hatt et rikt utvalg i meget velsmakende øl, og som alle andre etpar feilskjær (Exo...). Det er mange andre bryggerier som også klarer å lage mye godt, men dessverre er ikke Ringnes et av dem - det er Norges Budweiser.

som kjøper Lundetangen og legger det ned,

Her har nok en gang AASS reddet ølkulturen, de turte å sette ølet i produksjon igjen på den originale oppskriften på tross av at Ringnes umiddelbart gikk til søksmål. Heldigvis tapte Ringnes så det dundret.;)

Nøgne Ø og Haandbryggeriet er meget bra! Koster endel,men du verden så spennede utvalg.Og nå kommer Atna Bryggeri for fullt!

Prøvde Nøgne Ø for første gang i går, Amber Ale. Meget godt, og passer helt sikkert til mye forskjellig god mat. Spekemat og flatbrød med denne typen øl er garantert en killer!!

Originally posted by Trety

som kjøper Lundetangen og legger det ned,

Her har nok en gang AASS reddet ølkulturen, de turte å sette ølet i produksjon igjen på den originale oppskriften på tross av at Ringnes umiddelbart gikk til søksmål. Heldigvis tapte Ringnes så det dundret.;)

Har bodd noen år i Skien mens jeg fløy i Norving,og Lundetangen var et meget godt øl.All ære til Aass som fikk tak i den opprinnelige gjærkulturen og brygger ølet på nytt.Riktignok med Drammensvann og ikke Grenlandsvann.Virkelige kjennere påstår at de merker en forskjell.Ikke jeg. Fy skam Ringnes og en stor spyttgugge i glasset ditt!

La oss ta et Øl & Vin-treff folkens! Jeg er med - anytime - siden jeg ikke kan drikke raud vin :D

Noen som har forslags til tid? Sted er jo nevnt her av FBU4EVER var det vel?

I mars kan jeg kun disse datoene: tor 8/3,fre 16/3 og fre 30/3.Skal vi satse på en fredag bør vi kanskje tenke på å reservere plasser alt nå.

Oslo Mikrobryggeri ble åpnet høsten 1989 og har til enhver tid 4-5 forskjellige øl som brygges på stedet pluss noen sesongøl i tillegg.Kanskje de har et påskebrygg mot slutten av måneden? Adressen er som tidligere nevnt Holtegata 27,like rundt hjørnet fra Hegdehaugsveien. Noen som er interessert?

I mars kan jeg kun disse datoene: tor 8/3,fre 16/3 og fre 30/3.Skal vi satse på en fredag bør vi kanskje tenke på å reservere plasser alt nå.

Oslo Mikrobryggeri ble åpnet høsten 1989 og har til enhver tid 4-5 forskjellige øl som brygges på stedet pluss noen sesongøl i tillegg.Kanskje de har et påskebrygg mot slutten av måneden? Adressen er som tidligere nevnt Holtegata 27,like rundt hjørnet fra Hegdehaugsveien. Noen som er interessert?
:cheers:

Ja,da forsvant torsdagsalternativet.Bare fræddar igjen,16 eller 30 folkens? Eller begge datoer? Jeg lager en egen tråd på dette,så kan en eller annen overkickador lage en "sticky" på den?:D

Originally posted by Dag Viking

Å søren, i dag er jeg jo i Oslo også, og det blir garantert en øl i kveld!

Jeg har en Grimbergen Blonde i kjølern.Og en Erdinger Winterweisse.

Og her ble det Fonanafredda Nebbiolo, San Michele Barbera d'Alba, Haandbryggeriet Weizenbock, Nøgne Ø Pale Ale og Amber Ale.

Yammi!!:clap

Originally posted by Trety

Dag Johnsen: Legg merke til at du faktisk kan få ordentlig øl i Huston også...! ;)

I USA begynner de tross alt få til en veldig bra microbryggeri kultur.

Dog skal det sies at alt er stort i Amerika og mens ett mikrobryggeri i Europa (ihvertfall Dk) må være på mindre enn 5000HL er det 25000HL som er grensen i i USA. Ett 25000HL bryggeri i Europa vil kalles ett husbryggeri som f,eks Jacobsen (Carlsberg sine spesial øl) går under

Back