Scanvin # 33 i 2009 på scanair.no - fra India!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Scanvin # 33 i 2009 på scanair.no - fra India!

Ukens Scanvin får du ikke kjøpt på Vinmonopolet - men den serveres på noen indiske restauranter. Smakte denne på Gate of India på Majorstuen sist uke - og den var slett ikke ille (som jeg fordomsfullt fryktet) - faktisk var den ganske så god og passet godt til den sterke lammeretten jeg spiste. NOK 329 på restaurant var i samsvar med det de solgte andre viner til...

Chantilli Merlot har en dyp rubinrød farge med duft av kirsebær og krydder. Middels fyldig og forholdsvis lang ettersmak.

Morsomt å prøve noe nytt...

Re: Scanvin # 33 i 2009 på scanair.no - fra India!

Indisk vin! Det var en overraskelse! Hadde ikke hørt om indisk vin før.

Da jeg var på Cuba for drøye 10 år siden, fikk jeg smake cubansk vin. Ikke det helt store opplevelsen om jeg husker rett, men det er jo moro å vite at man har smakt en slik vin engang!

BF:cool2

I alle fall bare tull at øl er det eneste riktige til Indisk! Selv har jeg hygget meg med en billig Casamatta fra Toscana i helgen. Kun kr 99,99 på Polet. 2007-årgangen er 40 kr billigere enn forrige årgang. Og utmerket til stekt kylling med selvkomponert pæresaus.

Indisk vin! Det var en overraskelse! Hadde ikke hørt om indisk vin før.BF:cool2

Indisk vinindustri har holdt det gående med brask og bram i en årrekke, men dekker så vidt hjemmemarkedet og litt til. Men indiske viner kommer, bare vent. Kinesisk også. Har smakt både hvite og røde kinesere, men de har etter min mening bare så vidt startet på "the learning curve", så her kan det ta tid.

Finnes det kinesisk vin i Norge?

Ikke hva jeg vet. Men vi har vel noe japansk vin som heter Sake og noe finsk vin som heter Koskenkorva! :73:

BF:cool2

...og Altervin fra Sørlandet!

Finnes det kinesisk vin i Norge?

Ikke det jeg vet, men nå har jeg ikke studert polets vinlister på en stund.
Hvis det fins, så vil det nok være "The Great Wall" du finner. Både rød og hvit vin produserer de.

Back