Scanvin # 22 i 2009 - nok en Sancerre...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ingen bombe at jeg foretrekker Sancerre - nesten til alle anledninger. Aperitif, kokkevin, ute i hagen vin, terrassevin og/eller svabergvin som vi skal nyte nå i pinsen.

Bourgeois Sancerre Grande Réserve 2007 er ukens Sancerre og koster NOK 173,50 på Vinmonopolet og denne føres i de aller, aller fleste utsalg. Merk deg også at du nå kan handle med MasterCard på Vinmonopolet...:nor

Fargen er lys grønn/gul med smak/lukt av asparges med hint av sitrus, solbær og mineraler.

God pinse!

Siden dette er et flyforum, EB:) Kan du anbefale den de selger på OSL ankomst?

Ser på nettsidene til Travel Retail Norway at de selger Guy Saget, Sancerre Cuvée Première 0,75 ltr for 115 kr. Mener de kanskje hadde et par til i utvalget, men fant ikke dette på nettsidene. Noen Sancerre-anbefalinger på utvalget på OSL?

Last edited:
Meget godt vintips!

Sancerre er en av mine absolutte favoritter hva angår hvitvin, og denne vil bli testet ut. Spennende med hint av solbær i en sancerre.....

Sancerre er nokså sur vin da. Men den blir ok hvis du blander den med litt sukker! :p

BF:cool2

Jeg "får ikke til" Sancerre, mistenker litt at det er litt som Chablis var; lett og fengende å si..:)

Hadde en mild blackout forrige uke på Brasserie Blanche, og der hadde de Sancerre Rosè, den var faktisk ikke noe å rope hurra for den heller syntes jeg.

Et annet alternativ er å blande den med sprite, og tilsette litt vodka for å sprite den opp igjen. Blir nesten som champers!!:colgate:

BF:cool2

Er også veldig glad i Sancerre men denne har jeg ikke prøvd. Forøvrig har jeg også falt for Mersault , men de finnes dessverre ikke i rikt utvalg i utsalg iallefall. Men en nydelig hvitvin er det.... :D

Det var vel denne Dronning Sonja sørget for at en rekke pol var utsolgt for en periode for noen år siden fordi hun hadde hamstret vinen til et av de kongelige "sjøslagene" med majesteter fra hele Europa :)

En vin så god at jeg kan gå over vanlig hvitvinsbudsjett, som ligger ca 50 kr under rødvinsbudsjettet per flaske. :D

Har nettopp åpent en La Motte Shiraz 2007 som jeg kjøpte på Gardermoen sist jeg kom fra utlandet. Prisen der var 119,00 mens polet skal ha 205,50. Denne var rett å slett nydelig! Anbefales!

Nei, nå synes jeg du kan skifte litt på de hvite vinanbefalingene dine. Blir veldig mye det samme. Hva med litt Sauvignon Blanc? Gjerne fra andre steder enn Frankrike. Og skal det være fransk, hva med å hoste opp en Chablisanbefaling?

...og jeg som har en hvit dag i dag! Det betyr ikke at den er hvit som i hvitvin - men hvit som kun farris...

Back