• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Scandinavian Airlines launches the next generation airline seat

Det er en egen tråd om hvilke ruter opereres av fly med ny config på flyertalk, så om du er interessert kan du sikkert finne det ut der.

Er det en liten sjanse for at Economy får nye seter også? :sarc

Har hørt at Continental holder på å installere en ny type seter på longhaul type 757 og oppover.

Setet har en interessant nyvinning ved at sitteputen skyves fram når du legger setet bakover, slik at du får en mye mer behagelig sittestilling. I tillegg har setene mer mykt stoff, slik at de ikke er så harde.

Continental kjører med det 3 typer seter på longhaul, forrige generasjon er av type slimline.

På SAS A340 syns jeg Economy setene er helt grusomme, sitteputen er vinklet nedover, så du sitter ikke lenge før du er støl.

Har også hørt at setene i SAS economy ikke er så gode, og at den svarte "boksen" (ikke den boksen nei...) som er under hvert sete/treseter for underholdningsanlegget stjeler mey plass og er irriterende.

Jeg synes i setene i SAS Economy var så ille,men jeg satt ved nødutgang også. Uansett synes jeg hjemturen alltid er verst, spesielt om man flyr østover på lange turer. Sist jeg fløy langt (LH til Brasil) var turen ned helt fin, fikk til og med sove i flere timer, som er en sjeldenhet for min del. På vei oppover fikk jeg knapt lukket øynene, og setet virket uendelig mye dårligere enn på vei nedover,men det var jo samme flytype og nesten samme sete.

Originally posted by LN-AFG
........Setet har en interessant nyvinning ved at sitteputen skyves fram når du legger setet bakove........

Dette er vel ikke helt nytt, da SAS kom med MD90 på 90-tallet hadde de seter fra B/E Aerospace der sitteputen går frem når du legger setet bakover. Disse setene står i Sk`s MD 90 fortsatt.

Originally posted by Dag Viking
Det er en egen tråd om hvilke ruter opereres av fly med ny config på flyertalk, så om du er interessert kan du sikkert finne det ut der.

Var på FT og lette etter denne tråden, men klarte ikke å finne den. Kanskje du kunne være snill å legge ut en link til den her på siden?

På førehand hjarteleg!!:devot:

Lang og rotete tråd, men den skal gi den infoen jeg nevnte:

http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=357571

Originally posted by TG923

Blir ikke det veldig få business-seter i så fall? 36 seter er jo en betydelig nedgang fra dagens 54.

Flere enn 36 seter trengs ikke, veldige ofte er halvparten eller mer av de som sitter der oppgradert.

Men de som har oppgradert seg har også brukt mange poeng...det er jo også bra for SAS!

Det beste må vel være at alle som flyr på business har betalt businesspris. Å finne det "rette" antall stoler er vel en utfordring, men virker som SAS regner med færre som kjøper disse stolene.

Øko extra har vel vært en suksess?
De tar jo ikke så mye ekstra plass i forhold til øko, så man "taper" ikke så mye ved å ha flere øko extra seter som i ny og ne må brukes av oppgraderinger.

Blir dette en evig runddans, øko extra blir forfinet, det samme blir biz, og til slutt har man egentlig en 1.kl, biz og øko? Så fjerner man 1.kl igjen, og sitter igjen med biz og øko, som egentlig var øko extra og øko.

Alt kommer igjen - retro! Snart er dte matservering på flyene også...bare se på Malmø aviation;)

Håper at Malmø Aviation klarer seg...det ser jo ikke videre lyst ut!

Back