"Scanair-treff" i Nord ? (Tromsø)

Hvilken helg i mai passer best for Scanair-treff i nord?

• Total voters
    17
Re: "Scanair-treff" i Nord ? (Tromsø)

Først litt mer Tromsøreklame fra 29 og 30 april:

Yakovlev Yak-42D: Hvilke rituale er dette ? :)

IMG_8351.jpg

Yakovlev Yak-42D: Her startes høyre motor manuelt ;)

IMG_8655.jpg

Yakovlev Yak-42D akselrerer

IMG_9845.jpg

Alfred Wegener Institute for Polar and Marine Research var på en snarvisitt den 30 april

IMG_0719-16x9_1.jpg

Og her starter "POLAR 5" Douglas DC-3C-S4C4G (Basler BT-67 Turbo-67), ei gammel sprek dame på 68 år

IMG_0659-16x9_1.jpg

Ja nå er det ganske likt for 22 og 29 mai. Høres ut som det kommer mange, da hele 75 % kan tenke seg den 22 :up:

Litt for kort varsel for meg dessverre...hadde juni vært med hadde det sett mere åpent ut.....:(

Ja da ser det ut til at det blir enten den 22/23 Mai eller 29/30 Mai... Hvordan skal vi avgjøre det? Skal vi bare sette det på Lørdag/søndag den 22/23 Mai, siden den har én stemme overvekt? Det er den enkle metoden. Den groteskt slaviske og demokratiske måten er å lage ei ny avstemning mellom de to, men jeg tviler på at folk i det hele tatt gidder å legge så mye i det....? :p

.....da er vi demokratisk slavisk og tar helga 22 mai og ser hva vi kan finne på da......

HÆÆÆ - overvekt av stemmer for PINSEAFTEN?????

Da mistenker jeg at de avstemmende deltakerne må være single - fordi slike helger er
HELLIGE OG UANGRIPELIGE I FAMILIESAMENHENG, etter min ringe erfaring.

Last edited:

HÆÆÆ - overvekt av stemmer for PINSEAFTEN?????

Da mistenker jeg at de avstemmende deltakerne må være single - fordi slike helger er
HELLIGE OG UANGRIPELIGE I FAMILIESAMENHENG, etter min ringe erfaring.

Ja, vi er alle single, som har viet vårt liv til å tjene flyvningen i alle dens former ;)

Neida, det var nå en spøk. Du har rett i at slike høytider er familie tid = kvalitets tid.
Så hvis du er i Tromsø fredag, får du sikkert perm til en liten sammenkomst med "pinsens-venner" på kvelden.
Men det er forståelig at man gjerne farter ut av byen på ei langhelg (mens "forumistene" kommer inn til byen ;) )

Så klarer vi å samle 7-8 stykker i løpet av helga må jeg si vi er heldige, ikke for at det er pinse, men at vi ikke er den største geografiske gruppen her på forumet.

IMG_2445-16x9.jpg

Hvordan vi skal legge opp "programmet" er jo fortsatt åpent (om det blir denne helga da eller ??? "aldri" )

Vi må jo ikke på død og liv treffes kontinuerlig fra den 22 til 24.

Håper på flere innspill om hva som vil gjøre treffet til ei trivelig helg som ingen angrer på at de var med på.
:YES Og samtidig få bekreftet at de som har sagt de vil komme, kommer.
For jo tidligere alt er i boks, eller at det skulle vise seg at det allikevel ikke gikk, så kan alle planlegge deretter.
Send gjerne et PM til meg (ikke meninga å være noen sjef), om du ikke vil legge igjen et innlegg her.

Det var nå noen tanker fra meg på en tidlig lørdag morgen (fredag natt)

Ha ei fin helg :cheers: :zzz :love

PS! Har et personlig ønske om at så mange moderatorer som mulig kan komme. Vet ikke mye om dere, annet enn at dere eksisterer :up:

Hei igjen!

Så en interessant aktivitet som vi kan gjøre på treffet.

Ble inspirert av Nick Figaretto sitt innlegg: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=64602
Det ene er på lørdag 22 på TOS (fremmøte med alt av fotoutstyr og videokamera ;) ) der han lander kl. 18:10 på veg fra OSL til LYR (avg. 18:40) og søndag 23 kommer han tilbake fra LYR kl.16:20 før han flyr videre kl. 17:10 til OSL på sin foreløpige siste tur fra TOS :( .
Det skulle resultere i et ganske stort utvalg bilder :)

.......og det var snakk om en premie også ;)

Synd bakkeoppholdet er så kort:(.
(Så de med ID-kort iorden får ta Gate`n ;og de med bil får dekke endene av flyplassen)

IMG_6897-2x3.jpg

Da har vi 2 aktiviteter allerede :up:

.........................................................................................................

Hva har skjedd her? Siste innlegget ble både post 48 og 49,
kanskje "serveren" synes det var så viktig ;)

Dag, om du rapporterer dine egne innlegg så blir moderatorene OBS på det og sletter multiplene for deg. Et anna tips e forresten at bilda gjerne gjør posten litt rotat, så teksten din forsvinn litt... Men det e no fine bilda allikevel :)

Uansett, jeg funderer litt på når det kanskje passer best for folk flest å møtes? Fredag/Lørdag ettermiddag/kveld (type 18-19 tiden)? Aner ikke hvordan det er med familieselskap eller slikt og når folk pleier å ha det i pinsa, så her må "those whom it concerns" bare call out. Er så greit å være student uten fokus på noe annet enn de dagene hvor det er eksamen, men man mister litt "grepet om hverdagen".... :drunk:

Forøvrig så jeg for meg at dette ble en "løs" avtale hvor folk kommer rundt et tidspunkt om de vil/tør/kjenner orket. Det er så langt jeg ser bare pilsing og hyggelig samvær på f.eks skarven (inne/ute alt ettersom) - og da vil det i de store trekk være plass til de fleste (gitt at ikke hele tromsø valgte samme tidspunkt som oss, man kan jo være så "heldig").

Så hvis du er i Tromsø fredag, får du sikkert perm til en liten sammenkomst med "pinsens-venner" på kvelden.

Fredag er jo den 21. :rolleyes: Har bestilt ODD-billett til lørdag 22 morgen.

Aktiviteter??? Vi trenger da bare to: 1) Se på fly. 2) Prate om fly.

Glitrende idé å besøke Nick på bakkestoppet! Hvis jeg drar hjem med seksflyet kan jeg vel sjekke inn tidlig og joine i gaten?

Begynt å glede meg allerede!!! :spin :spin :spin

Jeg kommer opp 21. på kvelden, så 22. passer best for min del. :)

Dag, om du rapporterer dine egne innlegg så blir moderatorene OBS på det og sletter multiplene for deg. Et anna tips e forresten at bilda gjerne gjør posten litt rotat, så teksten din forsvinn litt... Men det e no fine bilda allikevel :)

Uansett, jeg funderer litt på når det kanskje passer best for folk flest å møtes? Fredag/Lørdag ettermiddag/kveld (type 18-19 tiden)? Aner ikke hvordan det er med familieselskap eller slikt og når folk pleier å ha det i pinsa, så her må "those whom it concerns" bare call out. Er så greit å være student uten fokus på noe annet enn de dagene hvor det er eksamen, men man mister litt "grepet om hverdagen".... :drunk:

Forøvrig så jeg for meg at dette ble en "løs" avtale hvor folk kommer rundt et tidspunkt om de vil/tør/kjenner orket. Det er så langt jeg ser bare pilsing og hyggelig samvær på f.eks skarven (inne/ute alt ettersom) - og da vil det i de store trekk være plass til de fleste (gitt at ikke hele tromsø valgte samme tidspunkt som oss, man kan jo være så "heldig").

Først vil jeg bare si meg enig med forslaget ditt om å ikke ta det for "hardt" (tidsskjema), som ei helg med intensiv kursvirksomhet.
Så en enkel "bli kjent seremoni" på f.eks. "Skarven" bør være første post, (bare ikke resten av byen er der ;) ) Det som ihvertfall er viktig er at vi også må finne en plass der vi kan prate sammen i et lokale der desibel nivået er lavere enn Skarven. Da ville vel en "Pizza/Kina plass" passe godt.
Hva med å samles til en felles middag i løpet av helga?
Og det forslaget om å se på "Svalbardflyet" er selvfølgelig ikke noe som alle må gjøre. Synes det var greit å ha et konkret forslag utenom mat og drikke (eller omvendt). Og det kunne jo kanskje passe inn i forslag 1 fra ANX: "Aktiviteter??? Vi trenger da bare to: 1) Se på fly. 2) Prate om fly" og forslag 2 på en Pizza-bar :)

Og det med bildene i posten er for å ta fokuset vekk fra mine "dårlige settingsoppbygninger" ;) (+ litt Tromsø reklame)
Blei litt overasket når siste posten min duket opp to ganger, men kanskje det var bra siden det påkalte moderatorenes oppmerksomhet, da jeg har ytret ønske (i en annen post) om at det hadde vært kjekt å møtt noen av dem ;)

Vi mennesker er forskjellige (ingen stor nyhet ;) ) så derfor er det fint at flest mulig ytrer sine ideer/ønsker for helga.

Mvh. Dag
(denne gang uten foto ;) )

Last edited:

Fredag er jo den 21. :rolleyes: Har bestilt ODD-billett til lørdag 22 morgen.

Aktiviteter??? Vi trenger da bare to: 1) Se på fly. 2) Prate om fly.

Glitrende idé å besøke Nick på bakkestoppet! Hvis jeg drar hjem med seksflyet kan jeg vel sjekke inn tidlig og joine i gaten?

Begynt å glede meg allerede!!! :spin :spin :spin

Du har selvfølgelig rett. Fredag er den 21 ;)
Ja det med Nick sitt ønske om å få bilder av flyet sitt må vi klare å få til. Kan kanskje få noen foto til tråden "Piloter som vinker til fotografen" .

Er sikker på at vi skal kunne tilpasse aktivitetene den helgen så alle vil bli fornøyd (selv om ODD tape ....... :( )

....nytt crazy forslag:

Vi tar flighten til Nick SK4494 kl. 18:40 til Svalbard den 22, og returnerer sammen med ham på SK4425 kl. 14:45 den 23 tilbake til Tromsø. Det må jo bli en kjempe tur :up:

......det eneste vi trenger er sponsorer ;)

Hehe, jeg er med om noen sponser! Som student vil jeg vel med en gang kunne si at det forslaget var litt for crazy... Men å komme inn på flysiden å si hei/ta noen bilder skal jeg vel få til ;)

Hehe, jeg er med om noen sponser! Som student vil jeg vel med en gang kunne si at det forslaget var litt for crazy... Men å komme inn på flysiden å si hei/ta noen bilder skal jeg vel få til ;)

Trenger sjøl også minst en sponsor (Statoil, en sjeik fra Dubai eller han Donald T ... ;)
Det er som oftest enklest å spøke med ting som man vet ikke vil gå, så blir alle skuffet :)

Fint at du kan ha mulighet til å ta bilder fra rett side av gjerdet.
Vedr. Svalbardflyet, trur jeg mange vil kunne levere inn fine bilder til tråden "Piloter hilser flyfotografer", http://forum.scanair.no/showthread.php?t=57980 .

Så om ikke alle drømmer går i oppfyllelse vil vi nok få ei trivelig helg :)

Begge helgene dn 22. og 29. passe utmerket for min del.

Jeg kommer..;)

Ja, om straks 5 dager braker det løs ;), i første omgang med en "mile high" pils, ha,ha :lol:, fortrinnsvis på Skarven. Og at det skal bli noen trivelige og sosiale dager (evt. bare en dag for de som ikke har mulighet for flere) der vi øker våre kunnskaper og utvider den sosiale horisonten, avhenger bare av av en person, .....deg :up:
Så spar på hjernecellene i 17.mai helga og ta med deg flere ideer :nor

Kommer det ikke noen flere konkrete planer så sier vi at vi starter kl. 19 på Skarven fredag den 21. Men som nevnt tidligere, kan det være fullt der, så siden ikke alle er "online på forumet til enhver tid" kan du sende mobilnr. ditt på en PM til meg slik at vi kan holde kontakten og koordinere kvelden.
Og siden ikke alle hadde mulighet fredag kveld, så tar vi gjerne en reprise lørdag 22. (når det gjelder den delen av treffet) så flest mulig kan få med seg det sosiale.

Til slutt må jeg bare komme med en bekjennelse, og det er at jeg har glemt at mange deltagere på Scanair`s forum er under 18 år, så skulle du være en av dem, så må du ta kontakt, men jeg kan love deg at det allikevel vil bli en hyggelig helg.

Da ser vi frem til å treffes og ikke glem "uniformen" slik at vi kan kjenne hverandre igjen ;)

Ser ennå ikke noe lys i tunnellen pga en 6t skriftlig skoleeksamen den 20. mai... Men dette skal bli bra ;)

Hva med de av oss som ikke har "uniform"? Det eneste jeg kan ha delvis synlig i så fall vil være et slikt NAX-"nøkkelhalsbånd"... :)

Back