Scanair.no's årlige sommerfotokonkurranse

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Scanair.no's årlige sommerfotokonkurranse

Her mitt bidrag tatt 19/7-09. Cessna 180K Skywagon OH-CKW takser ut og flyet er utstyrt med Wipline 3000 flottører for de som bryr seg om sånne detaljer. Bildet er tatt ved en av de 1000 innsjøer...

134-2.jpg

Sommeren for lenge siden er sommeren 1993. Jeg tar med et sjøflybilde her også ser ut som at de er populære! Her er iallefall Cessna U206G Stationair II. Flyet kom til Norge fra Island året før, var der TF-HRO. Ble solgt til Midtfly A/S Steinkjer i 1997 og ble vel senere solgt utenlands tror jeg. Bildet er tatt ved utløpet til en av landets beste lakseelver!:up:

IMG_0003.jpg

Last edited:

OK, kom kanskje litt feil ut, men om det er sol eller ikke burde ikke ha noe å si på om det er sommer eller ikke, men sol gjør gjerne noe med et bilde, det gjør det. Men det er innen midnatt idag som det må leveres?

For å si det enkelt: det er forskjell på et bilde som teknisk sett er tatt i juni-august og et bilde som er fullt av sol, stemning og som er innbydende. Spesielt her i Bergen.

-A

Her mitt bidrag tatt 19/7-09. Cessna 180K Skywagon OH-CKW takser ut og flyet er utstyrt med Wipline 3000 flottører for de som bryr seg om sånne detaljer. Bildet er tatt ved en av de 1000 innsjøer...
134-2.jpg

Hmmm.... 180K? Jeg er ikke så vel bevandret i Cessnas 180/185-serie, men denne krabaten har den store dorsalfinnen og det ekstra sidevinduet bakerst som jeg alltid har brukt for å differensiere mellom 180 og 185. Jeg ville kalt flyet en Cessna 185 sånn uten videre.

Heisann!

Her er mitt bidrag til konkuransen på scanair.
LN-BRO, En SAS 737-505 maskin tatt på Kvernberget lufthavn en dag i sommer(5 aug) ;)

DSC_2724.jpg

Sindre Holberg
6570 Smøla ;)

Edit: ser PB har gjort litt med bildet her men,,ser bedre ut i mailen din CK ;)

Last edited:

Hmmm.... 180K? Jeg er ikke så vel bevandret i Cessnas 180/185-serie, men denne krabaten har den store dorsalfinnen og det ekstra sidevinduet bakerst som jeg alltid har brukt for å differensiere mellom 180 og 185. Jeg ville kalt flyet en Cessna 185 sånn uten videre.

Nei, det er jo tydelig at du ikke så bevandret på dette med Cessna 180/185!:)Jo det ER en Cessna 180K som ble introdusert i 1977.Dette er en 1979 modell, og den har helt riktig sier 185 hale som i 1975 (på 180J) ble introdusert til sjøflyforsterkede fly på slutten av det produksjonsåret. Cessna 180 ble introdusert i 1953 og i 1964 var de kommet frem til 180G. Det året ble det tredje vinduet introdusert, og også 185 sitt forsterkede understell. OH-CKW har en 230 hk Continental O-470-U, mens Cessna 185 har (de fleste) Continental IO-520-D på 300 hk.

HELT på tampen (1 time igjen) kommer da jeg også med dette:

Fokker 50 , YL-BAS , Air Baltic , OSL/ENGM Oslo Lufthavn Gardermoen, den 6. august 2009

_MG_3721.jpg

Sommeren 2009

Legger inn et bilde rett før målstreken :)

TG made the difference @ OSL i år
ingen andre har brukt så store fly som 346 og 744 som vikar for fast maskin.

da gør det ikke no om det regner..

3875170917_cb10281ddc_o.jpg

Jumbosommer i juli 2009, søndag 19.juli var HS-TGA på THAI sin rute, mens TF-ARM kan skimtes der den sto bak i sør etter 3 uker på OSL.

Sommeren for lenge siden..

På vegen av min gode kamerat Jan Olav Martinsen, kommer her et skudd fra et travelt tarmac-øyeblikk sommeren 1972 på FBU.

3875220485_4eb5e4d8a2_o.jpg

klokka er her kanskje ca 11:30. SAS går ut med sin DC-8-63, LH kommer inn med 737-100, LL står der med DC-8-50CF og FOF har kommet med sin faste DC-6A. en utrangert DC-3 i bakgrunnen...

Mitt bidrag...

3876122288_1d9428c227_o.jpg

Tatt på Rygge Airshow 22/8

Ut av bildene som har blitt lagt ut i denne tråden, så tror jeg at det kan bli en tøff konkurranse :)

Last edited:

jeg prøver å få det lagt opp i løpet av helgen, klart for stemmegivning på mandag.
Det ser ut til at juryen får det lett, og alle bildene "går videre" til avstemning blant forummedlemmene.

Høres bra ut!
Må bare få takke dere for arbeidet du/dere legger ned for Scanair og forumet ;)

gleder meg =) Enig med sindre, dette her er veldig ålreit av dere å gjøre en slik jobb :D

Da kan alle de innkomne bidragene ses på www.scanair.no/bildene.html
De som har sendt inn fler enn ett bilde, har bare fått delat med ett bilde i konkurransen (unntaket er de som har sendt inn til både Sommeren 2009 og Sommeren for lenge siden ettersom det kom for få bilder til siste kategori)
Fra i morgen skal det bli mulig å stemme på sin favoritt også

Da kan alle de innkomne bidragene ses på www.scanair.no/bildene.html
De som har sendt inn fler enn ett bilde, har bare fått delat med ett bilde i konkurransen (unntaket er de som har sendt inn til både Sommeren 2009 og Sommeren for lenge siden ettersom det kom for få bilder til siste kategori)
Fra i morgen skal det bli mulig å stemme på sin favoritt også

Kan ikke se noen bilder på den siden! Noe galt??

BF:cool2

Ser blant annet at mitt bilde ikke er kommet med? Noen spesiell grunn til det? :S

Kun bilder som er sendt inn med fult navn til enten ck-snabelA-scanair.no eller fotokonkurranse-snabelA-scanair.no kom med - som reglene sa.
Sindreh - ditt bilde skal ha kommet med. Send inn bildene dit, så skal jeg legge dem til før avstemningen begynner

Back