• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Scanair, Conair och Premiair

Kära vänner! Nostalgi är fint och jag delar härmed med mig av min modellsamling av Scanair, Conair och Premiair. Modellerna är i skala 1:100 och tillverkade utav Fratelli Cesana i Italien. Dock är Conairs A300 i skala 1:200 och av okänd fabrikör.

Ha en fin kväll!

/Hampus :-)

Attachments

• Scanair Boeing 747 I.jpg
    Scanair Boeing 747 I.jpg
    72.5 KB · Views: 353
  • Scanair MD-11 III.jpg
    Scanair MD-11 III.jpg
    52.8 KB · Views: 352
  • Scanair model A300.jpg
    Scanair model A300.jpg
    67.1 KB · Views: 351
  • Scanair model DC - 8 II.jpg
    Scanair model DC - 8 II.jpg
    69.1 KB · Views: 347
  • Scanair model DC - 10 II.jpg
    Scanair model DC - 10 II.jpg
    62.2 KB · Views: 344
  • Conair Of Scandinavia I.jpg
    Conair Of Scandinavia I.jpg
    63.3 KB · Views: 97
  • Premiair DC-10.jpg
    Premiair DC-10.jpg
    114.2 KB · Views: 99
Betegnelsen på nr. 2 øverst fra venstre stemmer vel ikke, eller... Er ikke det en DC9/ MD 80 ? Finnes den i diecast ?

Det stämmer det är en MD-80. Bilden är en gång i tiden felmärkt av mig. Shit happens! ;-) Ja den fanns i begränsad upplaga om 1000 stycken och tillverkades i skala 1:100 av Fratelli Cesana på Scanairs beställning. En jättekul raritet! :D

Conair A300-modellen er fra Flight Miniatures i USA og er i scala 1:250. De lagde også en KAR-Air Finland A300.
Si i fra hvis du kommer over flere av denne modellen samt Scanair 1:100 A300 LN-RCA. Hadde begge disse på hånden for noen år siden, men pc-krasj ødela alt sammen...... Høyt savnet de modellene....

Beste hilsen Espen

Back