• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SBS-1 - årets julegave.

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
SBS-1 - årets julegave.

Noen flere som har gått til innkjøp av SBS-1 og satt opp i egen regi (Norge - Sverige - Danmark) ???

Kanskje noen flere som vil legge dette ut på stream ?? Kjekt å vise vestlandet, midtnorge og nordover !

Jeg kan skaffe 3-4 stk -levert fra Norge for kr. 6.600.- inkl mva og frakt pr stk (Forbehold om utsolgt - første mann til mølla) -Julegaven til lyspottere`n

Send meg PM:

Komplett sett;

productlayoutB.gif

Revolutionary SBS-1 Hardware
2 European Mains Lead
3 International Power Supply Unit (5V DC)
4 USB Cable
5 Basestation software CD-ROM
6 Magmount base for aerial
7 High-gain Mode S aerial (1.090 GHz)
8 BNC Aerial connector cable
9 UK Mains Lead
(Requires Windows PC with USB Support)

http://www.kineticavionics.co.uk/sbs-1.php

Re: SBS-1 - årets julegave.

Originally posted by ATC-flyradar

Denne biten (og penga for tiden) som stopper meg fra å kjøpe en i grunn..
Vet du (eller noen andre) om det er mulig å få en slik en opp og kjøre på Linux (eller *BSD) på en eller annen måte?

Originally posted by Cedlind

Denne biten (og penga for tiden) som stopper meg fra å kjøpe en i grunn..
Vet du (eller noen andre) om det er mulig å få en slik en opp og kjøre på Linux (eller *BSD) på en eller annen måte?

Tror ikke det kan kjøres på Linux, slik står det på produsentens sider:

SBS-1
Hardware Interfaces
The receiver apparatus connects to your PC via USB 1.1 or 2.0. An external magnetic mount antenna and external low voltage power supply are provided. The SBS-1 is designed for portable use and can be powered directly from a suitable PC via the USB port without the requirement for an external power supply. Additional tuned antennas, mounts, extension cables and amplifiers are available. Compatible air-band radio receivers can be linked to the SBS-1 via RS232 for audio output through the PC, controlled by the Basestation software.

Men de har et forum, som du kan forespørre om det meste, kanskje noen i forumet har løst dette !!

http://www.kinetic-avionics.co.uk/forums/

Eller så har du GUTTA i Nederland www.atcbox.com som virkelig har fått mange forskjellige SBS-1 områder. Beklagelivis må du på de nederlanske sidene donere 10 euro får å tilgang til deres sbs-1 som dekker lokale flyplasser og hele Nederland. Disse gutta kan det å bruke SBS-1.

Logg deg og gå til dems forum -gå til international og sett i gang dine spørsmål - de gutta har hjulpet oss med software . små software innputter osv -

Til dere som har eb privat sbs-1 og tjuvtitter lokalt -bruk det forumet på www.atcbox.com vis du trenger litt mere inormasjon om det ene eller andre om SBS-1.

Nå over til å pakke julegaver sammen med fruen - fortsatt god kveld folkens.

Jan

Attachments

• 11-11-06.jpg
    11-11-06.jpg
    178.2 KB · Views: 11

Er det veldig vannskelig/kostbart å få til å få flytype slik de har på de Nederlandske sidene ATC-flyradar?
Er liksom bare det som mangler før dette blir helt komplett.
Men ellers Tusen Takk for den jobben som er gjort til nå.:clap

Airbus 330. :smile2

Originally posted by Airbus 330

Er det veldig vannskelig/kostbart å få til å få flytype slik de har på de Nederlandske sidene ATC-flyradar?

Nå er jeg ikke helt med :question:

Gi meg konkret hva som atcbox.com har og hva ikke vi har på skjermbilde. Forstår jeg deg riktig at selve flytypen / eks A320) er det du mener ???

Gi meg dette konkret, så skal jeg prøve å finne ut av det, i samarbide med de gutta. De er veldig grei å med å gjøre. De har medlemmer som lager egne småbiter til orginalprogrammet.

Takk for at dere har ønsker, kommentarer osv, jeg setter pris på oppmerksomheten deres. Jeg skal gjøre hva jeg kan for å svare og bidra for elles beste.

Originally posted by Airbus 330

Nå er jeg ikke helt med :question:

Gi meg konkret hva som atcbox.com har og hva ikke vi har på skjermbilde. Forstår jeg deg riktig at selve flytypen / eks A320) er det du mener ???

Gi meg dette konkret, så skal jeg prøve å finne ut av det, i samarbide med de gutta. De er veldig grei å med å gjøre. De har medlemmer som lager egne småbiter til orginalprogrammet.

Takk for at dere har ønsker, kommentarer osv, jeg setter pris på oppmerksomheten deres. Jeg skal gjøre hva jeg kan for å svare og bidra for elles beste.

Stemmer, slik som f.eks OY-VKG A330 ( VIKING) osv.....

Dette kan jo legges inn i databasen til SBS-1 Basestation softwaren.

Jeg bruker SBSPopulate, den henter automatisk ned info fra nye ICAO24 addresser kommer opp i SBS-1, og legger dette inn i databasen.

ang. linux, så vil jeg tro at man kan kjøre SBS-1 via en virtuell maskin (VMware) med windows på en linuxboks. Kanskje man til og med kan greie å kjøre det i wine også.

Jan Roar Rød

Originally posted by stefan78

Dette kan jo legges inn i databasen til SBS-1 Basestation softwaren.

Jeg bruker SBSPopulate, den henter automatisk ned info fra nye ICAO24 addresser kommer opp i SBS-1, og legger dette inn i databasen.

Posted by Airbus 330

Den nye betaversjonen - legger den ut det Arbus 330 spør om ???

Føler meg litt usikker på dette !:question:

Originally posted by nutcase

ang. linux, så vil jeg tro at man kan kjøre SBS-1 via en virtuell maskin (VMware) med windows på en linuxboks. Kanskje man til og med kan greie å kjøre det i wine også.

Jan Roar Rød

Windos i VMware = Windows like forbannet... , wine ja da begynner man å snakke

Noen andre som har investert sbs-1 ?? og kjører lokalt å kunne tenke seg å dele med andre og mangler info for å få dette ut på nettet ???

Vi trenger vestlandet, midtnorge og ikke minst nord i norge på nett.

Ta kontakt jan@atcbox.net hvis du har noe på hjertet !

God jul igjen, til deg og alle andre på forumet.

Jan

Back