SASBratthens - servicekonsept

kristian

ScanFlyer Blue
Kommer det snart noen nye ombord konsepter fra SASBraathens? Vil vi f.eks. få servert mat igjen innenriks og i economy på utland? Tror SAS bør forsøke å skille seg litt ut fra Norwegian og andre selskaper. Vi ser jo f.eks. at BA fortsatt satser på service til tross for at prisene er redusert og restriksjonene opphevet.

Replying to Topic 'SASBratthens - servicekonsept'

Gratis servering på innland tror jeg er en sagablott for alltid. Det koster rett og slett for mye penger i forhold til dagens billettpriser. Og hvem trenger gratis servering på de korte strekningene i Norge??

Men mat på economy på utenriks kunne jo vurderes. Kanskje ikke akkurat OSL-CPH og lignende, men litt lengre ruter. En kollega av meg reiste med KLM til Cairo. Det var full servering med varm middag og drikke (alkohol), og det ble vist filmer. Ifølge min kollega var det visstnok en splitter ny 777 som fløy strekningen. Ikke vet jeg hva slags maskin KLM bruker på den ruten. Men ihvertfall; på vei hjem fløy min kollega med SK fra CAI til Køben. Der måtte alt betales for, alt fra den tørre sandwichen til kaffien. Nå ser jo Ola Dunk seg blind på pris og skal alltid ha det billigste. Men jeg tror ikke jeg er den eneste som faktisk kunne tenke seg å betale noe ekstra for den oppvartningen. Jeg håper at flyselskapene etterhvert kanskje innser at de kan konkurrer på litt andre ting en bare pris. Utviklingen vi nå ser innen luftfart er jo at det nærmer seg kvegtransport, billigst mulig fra A til B. Et sted på veien forsvant ihvertfall kosen..........

KL bruker velkselsvis B777 og MD11 på AMS-CAI.

Back