SASBraathens webløsning

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
SASBraathens webløsning

Jeg har drevet og sjekket en del mulige rutinger i det siste og da har jeg et spørsmål til SASBraathens sider: Hvorfor kan man ikke bestille interkontinentalt fra http://www.sasbraathens.no eller http://www.sas.no når man kan fra .dk og .se? Virker litt for Senterparti- eller SV-aktig til at jeg finner en god forklaring på det.
 
Re: SASBraathens webløsning

Veldig klønete og irriterende , om man går via "Tilbud" , og velger Bestill USA-NewYork tilbudet så blir det jo en blindgate.

Scanor/CK , våkn opp !
 
Re: SASBraathens webløsning

Bruk wideroe.no davel :p
Der finner dere SAS og alle andre selskap som kan tenkes å tilby interkontinentale flighter...
 
Re: SASBraathens webløsning

Originally posted by Farmer
Bruk wideroe.no davel :p
Der finner dere SAS og alle andre selskap som kan tenkes å tilby interkontinentale flighter...

Joda, men via WF fikk jeg ikke opp "speisal tilbudet" ... og endte opp med en dyrere CO reise ..
 
Re: SASBraathens webløsning

Enig. Da vi fløy til Costa Rica i vinter, sparte vi ca 5,000 kroner på å bruke Lufthansas websider (OSL-FRA-YYZ). Men wideroe.no var faktisk billigere enn Air Canada på strekningen YYZ-SJO, så der brukte vi Farmers firma :up:
 
Re: SASBraathens webløsning

SAS har jo annonsert at dem har vansker med billettbestilling via internett til USA for tiden, men har nå fjernet denne infoen fra siden deres.....kanskej det virker nå?

Men sidene til SAS i de 3 landene spriker endel....og selvsagt skiller den norske seg mest ut!
 
Re: SASBraathens webløsning

Men det gjør da Norge ellers også... Snart er det valg og da blir det... :sarc
 
Re: SASBraathens webløsning

Forsøkte bestille USA-tur i dag...og da virket det ikke.
 
Re: SASBraathens webløsning

Også var WEB'n oppdatert

Bestille billett til USA & Asia

På grunn av tekniske endringer, er det for tiden ikke mulig å bestille reiser til SAS destinasjoner i USA og Asia på sasbraathens.no. Vennligst ring 05400 for bestilling av reise til disse destinasjonene. Du vil kun bli trukket det vanlige internett service gebyret på 50,-.
 
Re: SASBraathens webløsning

Det stemmer det, bare ring oss så bestiller vi for deg, og belaster kun nett servicefee.

Dette gjelder til vi får kontra beskjed på det, noe som ikke har skjedd pr 31juli
 
Re: SASBraathens webløsning

Originally posted by P.A. VIKING
Også var WEB'n oppdatert

Bestille billett til USA & Asia

På grunn av tekniske endringer, er det for tiden ikke mulig å bestille reiser til SAS destinasjoner i USA og Asia på sasbraathens.no. Vennligst ring 05400 for bestilling av reise til disse destinasjonene. Du vil kun bli trukket det vanlige internett service gebyret på 50,-.
ja denne teksten ble jo fjerna fra sas.no for noen dager siden så da regnet vel de fleste med at problemet var løst.....men dengang ei
 
Re: SASBraathens webløsning

saken er at webbestilling på interkontinentale ruter fra SAS Braathens' plattform (som ikke er den samme som den som kjører på f.eks. sas.dk) ikke fungerte tilfredstillende, og da valgte man å ta bort muligheten til å bestille på nettet, og heller la Reisesenteret gjøre bestillingene for kunden på telefon - til internettgebyr. Ikke den beste løsningen, men inntil den nye bookingmotoren er på plass er det nok best å ringe 05400 (og si du skulle bestille på nettet)
 
Re: SASBraathens webløsning

Hvis dette stemmer er det er rett og slett amatørmessig løst av SAS! Ærlige Harry & Sønn på hjørnet klarer dette bedre.

Å skylde på dårlige dataløsninger er verdens verste unnskyldning. Det betyr: Vi har gjort en veldig dårlig jobb i planleggingen... Hvorfor kan man ganske enkelt ikke bruke den løsningen man hadde? Det er et gammelt ordtak som sier "Why change a winning team?" Det samme gjelder gode løsninger. :naughty:
 
Re: SASBraathens webløsning

Dette er utrolig amatørmessig av SAS. Tror nok de taper en del kunder på det også.
Hvor vanskelig kan det være å få en skikkelig webløsning opp å stå egentlig?:p
 
Re: SASBraathens webløsning

Ganske vanskelig tydeligvis. Er ikke noe datageni, men når et så stort selskap som SAS ( og andre også) IKKE får det til så.......håper jeg det er vanskelig å få til..og ikke en anna grunn:)
 
Re: SASBraathens webløsning

Jeg vil ikke nødvendigvis kaste meg på hylekoret, men HVORFOR har man benyttet en annen plattform? Var det nødvendig?
 
Re: SASBraathens webløsning

Originally posted by The Ticketor
Jeg vil ikke nødvendigvis kaste meg på hylekoret, men HVORFOR har man benyttet en annen plattform? Var det nødvendig?
Fordi dette er annerledeslandet....og vi kan best!!

:spin:

(Ja det var ironi, men sikkert litt sant). Betimelig spørsmål i alle fall.
 
Re: SASBraathens webløsning

sommerferie som har skylda regner jeg med. det er noen personer som driftskritiske som er på ferie. løpet av august skal usa/asia være tilbake.

ny platform kommer
 
Back
Top