SAS vs Norwegian

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Har sett etterhvert at det er enkelte av oss som favoriserer enten DY eller (BU)SK. Og mitt inntrykk er stort sett at det er 50/50 fordeling. Men hva er det egentlige bildet?

Kanskje denne pollen har vært oppe på tapetet før, men i såfall er det lenge siden og kanskje tiden er moden for en ny :question:

Tenkte at vi kunne ta en titt og se.

NB! Gjør det enkelt og sier anser Norwegian som et varemerke og samme med SK uavhengig av avdeling DK, SE, NO.

Spørsmålet lyder; Hvilket varemerke liker du best? Norwegian eller SAS?

Eh - mulig jeg er usedvanlig treg (i dag..) men hva er det vi skal svare på ? Om vi foretrekker å fly med SAS eller DY, eller om vi har best inntrykkav SAS eller DY eller om vi har størst tro på at DY eller SAS vil klare seg best i fremtiden, f.eks.?

Hvis SK har bra pris reiser jeg med dem pga bagasjen, seating, automatinnsjekk og bedre plass, men prisen og avgangstiden avgjør til slutt. (lande klokka ti og to timer tog hjem til slekta er lite populært for de som skal hente på stasjonen).

Nå som DY får seating og automater forsvinner en del av argumentet for SK, men beinplassen er fortsatt et argument for SK - og jeg er 1,64 kort.

SK. Best på service, best på benplass og komfort, flere avganger, stort rutenett med underbruk og alliansepartnere og mulighet til å fly noe annet enn 737.

Originally posted by AirbusTero

Eh - mulig jeg er usedvanlig treg (i dag..) men hva er det vi skal svare på ? Om vi foretrekker å fly med SAS eller DY, eller om vi har best inntrykkav SAS eller DY eller om vi har størst tro på at DY eller SAS vil klare seg best i fremtiden, f.eks.?

Sorry! Har prøvd å omformulere spm.

Det er kanskje feil av meg å stemme her, siden den ene sørger for at jeg har salt til suppa (men nå liker jeg ikke så mye salt i suppa, så det var vel like dårlig ordspråk som når de prater om å reintrodusere service... bare for å ha sagt min mening om det også)...

Jeg holder en knapp på Norwegian som har gitt meg veldig billige reiser til Spilt, Venezia, Gdansk, Budapest etc etc. :D

Det er detsamme hva jeg flyr innenriks så lenge tidene passer, mer det utenriks holder jeg meg langt unna begge.

Originally posted by BU662

Stemme gitt til Norwegian:

Jeg er ingen dressman og föler meg mer hjemme hos dere. Jeg liker at de driver enkelt og direkte. Ikke mye snikk-snakk, ingen bonus ingen tam tam. En liten og modern organisasjon. Og pa samme mate folkelig.

Med de direkte ruter de har lansert har de funnet sitt nisje, og jeg selv godt benytter meg av dette som gir meg en betydelig tidebesparelse.

Du er vel en av de som faktisk har glede av DYs satsing i Tyskland

Bare husk å sette kofferten hjemme. Ellers blir det plutselig snikk snakk. Og dersom kofferten er ett kilo over grensen, ha med visakortet...

I tillegg er LH ganske bra mellom OSL og Tyskland og da får man litt å gnafse på, mener det ikke er noe snikk snakk der heller..

Men en ting skal være sikkert: DY har vunnet masse på å være "folkelig". Et eksempel: Mamma skal til Oslo en tur i sommer (fra EVE). DY kosta MER enn SAS (ikke mye) og det var uten koffert... Men siden muttern er en "folkelig" person valgte hun DY uten å sjekke SAS fordi "DY er jo SÅÅ billig, SAS kan umulig være billigere" (jeg sjekket for henne etter hun hadde kjøpt billetter). SÅ der gikk hun glipp av et par-tre pils ekstra i ferie budsjettet, en frokost hver vei og kaffe eller te hele turen.

Sånn er Ola Dunk. "Vi tar Norwegian, de er alltid billigst!" Noe som ikke alltid er sant...

Originally posted by EB

Av disse liker jeg Lufthansa klart best!!!

Spørsmålet lyder; Hvilket varemerke liker du best? Norwegian eller SAS?

Faller vel litt utenfor spørsmålet vel:D

Liker både SAS og Norwegian som varemerke jeg... Produktet er derimot noe annet...

Siden jeg liker direkteruter foretrekker jeg DY. Skal jeg reise interkontinentalt bruker jeg stort sett One World. Så SAS har jeg egentlig ikke bruk for.

Trur eg føretrekker Norwegian pga pris.

Det seier seg sjølv, at eg gidda ikkje betala 1680,-
for å fly SAS Stavanger - Bergen T/R heim til pinsen.
Mens eg kan fly med Norwegian T/R for 554,-
Turen tar tross alt ca. 30 min. Trur eg overlever å sitte litt trangere.

Ja, det blir egentlig det samme :) Du har jo ikke kommet opp til marsjhøyde før det er nedstigning alikevel..... OG mat og drikke blir jo ikke servert verken på DY eller BUSK

Back