SAS vinterprogram 24/25

Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Mulig dette allerede har fremkommet i en annen tråd, men ser SAS skal fly A330 ARN-CPH på tirsdager 05/11-27/12.
 
Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Mulig dette allerede har fremkommet i en annen tråd, men ser SAS skal fly A330 ARN-CPH på tirsdager 05/11-27/12.

To ganger faktisk .. både SK1407 og 1409 går med 333 på tirsdager.

Samme motsatt vei - SK1420 og SK1408.
 
Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

To ganger faktisk .. både SK1407 og 1409 går med 333 på tirsdager.

Samme motsatt vei - SK1420 og SK1408.

Hva er grunnen for at de alltid velger CPH-ARN når de skal trene på A330/A350 og ikke CPH-OSL ?
 
Inte första bolag som drar ner på Kina.

Et stort antall europeiske selskap kutter denne vinteren ruter i Asia:

Lufthansa: Frankfurt (FRA) til(PEK) fjernes for vintersesongen men opprettholder MUC-PEK og flyr fortsatt fra begge hubbene(FRA/MUC) til Shanghai(PVG).
British Airways: kutter sine fighter fra London Heathrow (LHR) til Beijing Daxing Airport (PKX), men opprettholder flyvninger til PVG.
Virgin Atlantic: avslutter sin ene rute til Kina(LHR til PVG) i oktober.
LOT: avslutter rute fra Warsaw Chopin Airport (WAW) til Beijing Capital Airport (PEK).

Dermed er det kun Air France, KLM, Austrian Airlines, SWISS, Finnair, Air Serbia, Turkish Airlines og diverse russiske selskaper som fortsatt flyr fra Europa til Kina foruten de kinesiske selskapene.

https://simpleflying.com/sas-lot-suspend-flights-china/
 
Last edited:
Flere justeringer på long-haul i vinter:
https://www.aeroroutes.com/eng/241028-sknw24inc

Copenhagen – Atlanta eff 27OCT24 A330-300 service maintained, instead of initially filed A350-900XWB. Planned reduction from 7 weekly in NS24 to 5 weekly unchanged
Copenhagen – Bangkok Suvarnabhumi 30JAN25 – 07MAR25 Increase from 4-5 weekly to 1 daily, A350-900XWB
Copenhagen – Boston eff 27OCT24 Increase from 5 weekly in NW23 to 1 daily, A330-300 replaces A321neo LR
Copenhagen – Chicago O'Hare eff 27OCT24 Reduce from 6-7 weekly in NW23 to 5 weekly, A330-300/350-900XWB
Copenhagen – Los Angeles eff 27OCT24 Increase from 6 weekly in NW23 to 1 daily, A350-900XWB (Previous: A330-300)
Copenhagen – Miami eff 28OCT24 5 weekly A330-300 service maintained, instead of originally filed A350-900XWB
Copenhagen – New York JFK eff 27OCT24 Increase from 6 weekly in NW23 to 13 weekly, A321neo LR operates in NW24, replacing A330-300 in NW23
Copenhagen – San Francisco eff 27OCT24 Reduce from 6 weekly in NW23 to 5 weekly, A330-300
Copenhagen – Shanghai Pu Dong eff 08NOV24 Service cancelled
Copenhagen – Tokyo Haneda 19JAN25 – 03FEB25 Reduce from 3 to 2 weekly
Stockholm Arlanda – Miami eff 30OCT24 A350-900XWB replaces A330-300, 2 weekly
Stockholm Arlanda – Newark eff 27OCT24 Reduce from 7 to 6 weekly, A330-300
 
Last edited:
SAS: Oslo - Aalborg

Er det nytt at SAS opererer A320 på denne ruten?
Ble litt overrasket å se denne flytypen på denne korte regionale ruten på under 1 time.
 
Re: SAS: Oslo - Aalborg

Er det nytt at SAS opererer A320 på denne ruten?
Ble litt overrasket å se denne flytypen på denne korte regionale ruten på under 1 time.

Det er ikke nyt at se A320 på de helt korte ruter, men det er nyt at se den på AAL-OSL. SAS mangler fly fra nu af og indtil slutningen af januar, da fly er ude til vedligehold samt kontrakten med Xfly ophører, så de bruger hvad de har forskellige steder på rutenettet
 
Litt artig, i uke 51 er det tydelig økt etterspørsel fra «skatteflyktninger» i Sveits som vil «hjem» til jul. SK setter opp en ekstra rundtur ikke bare til ZRH(SK4841/4842) enkelte dager, men også GVA blir satt opp den uken med SK4631/4632.

Skal bli spennende å se om LX setter inn større fly, en del Edelweiss A320 om dagen på ettermiddags/kvelds rundturen fra ZRH.
 
Last edited:
Re: SAS: Oslo - Aalborg

Det er ikke nyt at se A320 på de helt korte ruter, men det er nyt at se den på AAL-OSL. SAS mangler fly fra nu af og indtil slutningen af januar, da fly er ude til vedligehold samt kontrakten med Xfly ophører, så de bruger hvad de har forskellige steder på rutenettet

På fredag var det faktisk neo på AAR-OSL.
 
Re: SAS: Oslo - Aalborg

Litt artig, i uke 51 er det tydelig økt etterspørsel fra «skatteflyktninger» i Sveits som vil «hjem» til jul. SK setter opp en ekstra rundtur ikke bare til ZRH(SK4841/4842) enkelte dager, men også GVA blir satt opp den uken med SK4631/4632.

Skal bli spennende å se om LX setter inn større fly, en del Edelweiss A320 om dagen på ettermiddags/kvelds rundturen fra ZRH.

Det så man alt i fjor, og den ekstra daglige til ZRH går jevnlig gjennom hele vinteren/året. Ikke hver da, men ganske ofte.

På fredag var det faktisk neo på AAR-OSL.

Ikke umulig det skyldes "hullet" etter XFly?
 
SK4841/4842 ble sist flydd 8 sep, men på andre siden av nyttår dukker de vel opp oftere.

Det har vel vært litt kluss her og der, som nevnt i en annen tråd så var det en del flere Airbus opptrender enn normalt på feks CPH-BGO forrige uke.
 
Litt artig, i uke 51 er det tydelig økt etterspørsel fra «skatteflyktninger» i Sveits som vil «hjem» til jul. SK setter opp en ekstra rundtur ikke bare til ZRH(SK4841/4842) enkelte dager, men også GVA blir satt opp den uken med SK4631/4632.

Betalingsviljen for disse rutene virker ikke å være all verden, årets nyttårsferie for undertegnede går til Sveits med de to rutene der, fikk det for under 1500kr t/r. Kanskje nettopp fordi det er skatteflyktninger rutene er ment for som du sier-fullt "foran gardinen" og meg og møllen bak i "slum-class" :)
 
Back
Top