SAS vinterprogram 24/25

Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Nå tror jeg du blingser. Det er jeg som skriver i mitt innlegg at Star Alliance hadde 20 daglige avganger fra Europa til Bangkok, mens SkyTeam bare har 2.

EGB flyer skriver at Star alliance har 2 ruter og at Skyteam har 2....uten helt å oppgi hvilket tallgrunnlag han bruker for å regne seg frem til dette;)

Jeg tror meningen var at SAS øker for at Skyteam skal få flere avganger dit. Jeg tror det stod 20 avganger i et tidligere innlegg, men som er endret. Det gir jo ingen mening i å si at Star bare har 2.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Jeg tror meningen var at SAS øker for at Skyteam skal få flere avganger dit. Jeg tror det stod 20 avganger i et tidligere innlegg, men som er endret. Det gir jo ingen mening i å si at Star bare har 2.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Korrekt! Jeg tror EBGflyer siterer min kilde og at det kun har skjedd en "typo."

Jeg tror vel SAS øker, for at de selv mener det er den beste bruken av deres kapasitet i vinteren. Og det er ganske uavhengig av Skyteam

Jo det stemmer det, SK975 og SK976. Ruten tror jeg opphørte i 2009. Den ble ikke fløyet så veldig lenge.

Jeg reiste i alle fall med den ruten både i 2008 og 2009, så det stemmer bra

Korrekt! Jeg tror EBGflyer siterer min kilde og at det kun har skjedd en "typo."

Sorry, det var en typo. Mente faktisk, at der skulle stå 12 om man kun tænker non-stop destinationer. Der kan naturligvis være flere operatører som betjener én rute. Men faktum er, at SkyTeam har 2 destinationer/ruter og Star Alliance har 12 (eller 13) destinationer / 20 ruter. Så SkyTeam er ganske svage ud af BKK.

Ser ut som CPH-TLL nesten kuttes helt, bortsatt fra en håndfull flyvninger rundt julen.

Passar nog LH, SWISS och KLM fint som har feed från TLL. Samtidigt med en avgång 15:20 så hade väl SAS aldrig tanken att skaffa feed till CPH utan enbart point to point.

Last edited:

En skulle vel tro på daglige OSL-MUC direkte når de er ute av StarA, men finner stort sett bare via CPH ved tilfeldig søk senhøstes, men det kommer kanskje ?

Den har vel kun blitt operert noen ganger i uken i vintermånedene post Covid, men det er absolutt en rute man kan tenke seg til at burde bli helårs igjen.

Övertygad om att jag skrev en text, där jag är medveten om att jag var negativ, men har den tagits bort.

Ser ut som Gambia-charter for Apollo går på bekostning av en OSL-EWR rotasjon, som dermed går ned til 6x ukentlig, ved at tirsdagsavgangen fra OSL droppes.

Ser ut som Gambia-charter for Apollo går på bekostning av en OSL-EWR rotasjon, som dermed går ned til 6x ukentlig, ved at tirsdagsavgangen fra OSL droppes.
Hvor går denne Gambia Apollo charteren ut ifra?
Er det OSL eller har dem tenkt å ferry maskinen til CPH/(ARN)?

Hvor går denne Gambia Apollo charteren ut ifra?
Er det OSL eller har dem tenkt å ferry maskinen til CPH/(ARN)?

Den går fra CPH og flyet kommer primært fra CPH-IAD, som ikke flyver på tirsdage hvor den bliver brugt til Gambia.
OSL går 6 gange om ugen for at der er plads til vedligehold på én maskine. Om nødvendigt vil den CPH-OSL-CPH som ferry

Den går fra CPH og flyet kommer primært fra CPH-IAD, som ikke flyver på tirsdage hvor den bliver brugt til Gambia.
OSL går 6 gange om ugen for at der er plads til vedligehold på én maskine. Om nødvendigt vil den CPH-OSL-CPH som ferry
Korrekt det som sies her. IAD og BOS maskinene har tider som gjør at de kan roteres uten problemer, men så vil de bli litt ferry mellom OSL og CPH når CPH-maskinene trenger vedlikehold som tar mer enn et par timer siden de to er sysselsatt alle ukens dager.

Sesongruten fra ARN til Sevilla, kommer tilbake på tampen av vinterprogrammet. Samtidig som CPH også legges til. 1x ukentlig på begge og går i praksis kun i mars og april.

https://www.aeroroutes.com/eng/240618-sk1h25svq

SAS in the first half of 2025 plans once again schedule seasonal service to Seville, with weekly flight from Stockholm scheduled. In addition to Stockholm, the airline will also offer weekly flights from Copenhagen.

CPH-LAX har fått senere avgang og nytt flightnummer på torsdager og lørdager i vinter:

SK939 15:45 – 18:00
SK940 20:05 – 15:45

..og er endret fra A333 til A359 alle dager.

Last edited:
Back