SAS vinterprogram 22/23

Nødvendig med disse tidene da de ikke lenger har lang groundstop. LAX og SFO kan ikke betjenes på 24 timer, så da må man tilbake til de gamle tidene for kunne utnytte maskinene bedre.
 
De tidene fra SFO, minnet veldig om det jeg husker fra SK937/938 til/fra SEA. Syns de tidene var kjempebra. For en som alltid sliter med å sove på fly kom du mye raskere inn i gjengen da du er hjemme på tidlig kveld når du tar med connection i beregning.
 
Nødvendig med disse tidene da de ikke lenger har lang groundstop. LAX og SFO kan ikke betjenes på 24 timer, så da må man tilbake til de gamle tidene for kunne utnytte maskinene bedre.

Er ikke endel av disse tidene "helt nye", og ikke bare MIA?

Mener huske Californiarutene hadde relativt tidlig avgang på tilbaketuren, så det var ganske vanskelig å få sove så mye?
 
Er ikke endel av disse tidene "helt nye", og ikke bare MIA?

Mener huske Californiarutene hadde relativt tidlig avgang på tilbaketuren, så det var ganske vanskelig å få sove så mye?

Mulig, men tidene ble justert under corona får å få alle USA-flightene inn rundt 7 på morgenen. Det har de gått fra.
 
Ja, og 17:30 var fantastisk tid. Den tiden som kommer neste år 20:10 blir for seint fra SFO.
 
Jeg er veldig fornøyd med de nye tidene fra SFO!
Perfekt for å få en hel arbeidsdag, også faktisk sove på flyet på vei hjem! :)

Med avgang klokken 18 så er også LAX blitt bra!
 
Jeg synes det er bra at et flyselskap tenker slik. Setter inn kapasitet når etterspørselen er stor.

Espen
 
Jeg synes det er bra at et flyselskap tenker slik. Setter inn kapasitet når etterspørselen er stor.

Espen

Det hadde alle gjort hvis det hadde vært økonomisk lønnsomt. Men de fleste har ikke timeleie på fly eller deltidscrew som kan tilpasse seg etter disse tidene ...

Men som regel er kapasiteten relativt flat og det kan være dyrere å parkere fly i perioder når man likevel betaler leie. Så derfor prøver man å finne nisjer eller andre oppdrag.

Med gamle og nedbetalte fly har man dog mer fleksibilitet, men dette er uansett et komplisert regnestykke. Man får jo andre utgifter for den modellen også, både på vedlikehold og irregularities.
 
SK907 "nedgraderes" til A321 i februar og mesteparten av mars også.


Flyet "tas fra" IAD og BOS som deler på ett fly og flys hhv Man,Tir,Tor,Lør og Ons,Fre,Søn.
 
Er OSL-MUC nå tilbake?

Etter den sluttet gå 30/10 ser det ut som den nå er tilbake 2x ukentlig?
 
Back
Top