Dette er et vanskelig tema. SAS eier jo en rekke selskaper de har kjøpt opp, dog er dette selskaper som ikke er lemmet inn i SAS slik Braathens ble.
Derfor er det jo litt rart at man har SAS Sverige, SAS Danmark og SASBraathens i Norge.
Uansett om at BU gikk på ræv (nesten), har folk i Norge mye mer positive assosiasjoner med Braathens navnet.
Mange sitter jo igjen med et historie inntrykk a la "stakkars Braathens, SAS konkurrerte dem i senk med ulovlig prisdumping".....
Grunnen til at jeg var en SAS kar i gamle dagene, var pga bonusprogrammet og det internasjonale nettverket til SAS (jeg mener BU samarbeidet med Northworst og KLM...)
På norsk innenriks, var Braathens kanon. Reise masse med dem når det passet sånn. Endelig fredag konseptet og vennlige FA er bl.a. gode minner fra Braathens.
Jeg klarer ikke å bestemme med for hva jeg mener om at Braathens navnet forsvinner, det betyr nok at jeg ikke bryr meg særlig og Ola Dunk vil glemme det kjapt dersom SAS bestemmer seg for å endre navnet igjen.
Dog stiller jeg meg spørsmålet om at kanskje det er bra for SAS å beholde navnet og ikke endre hele profilen IGJEN.
Jeg mener at SAS har andre ting å bruke penger på enn å endre en hel profil for andre gang på kort tid, som å handle inn et par 330er