SAS utan Eyebrows

Kungsängen

ScanFlyer Blue
God Morgon fran Las Palmas!!
Flog ner till LPA i Sondags morse och helt otraffat utanfor SAS technicals stod kanske en fem 737or bredvid varandra och jag ar helt helt saker pa att en av dem var utan ogonbryn, vi stod stilla ett tag innan vi rullade till bana 3 sa han ta en titt, sa nu ar fragan..

Vad jag vet har inte SAS fatt nagon ny 737a annu?
Hej sa lange!!
 
Originally posted by Roxman

får jeg spøre hva Eyebrows er?? elle øyenbryn som det sikkkert er på norsk?;)

De nyeste B737-8XX er uden de vinduer i Cockpit som ligner "eybrowes".

Alle SAS B737 har disse vinduer, men f.ex nyeste modeller hos FR har dem ikke

Hilsen
Ole
 
Heisann Ole og dere andre!

Alle B737'ene kommer fra Boeing uten eyebrow windows (vindu #4 og #5) nå, men vi har allerede startet å "plugge" disse vinduene på B737'ene våres.

Masse problemer med disse vinduene og en Airworthiness Directive er på vei. Boeing's nye B737 QRH sier at flyet må lande på nærmeste tilegnede flyplass hvis #4 vindu sprekker.

Dag
 
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann Ole og dere andre!

Alle B737'ene kommer fra Boeing uten eyebrow windows (vindu #4 og #5) nå, men vi har allerede startet å "plugge" disse vinduene på B737'ene våres.

Masse problemer med disse vinduene og en Airworthiness Directive er på vei. Boeing's nye B737 QRH sier at flyet må lande på nærmeste tilegnede flyplass hvis #4 vindu sprekker.

Dag
Hejsan Dag
Naar du siger at CO er begyndt at plugge disse windows er det vel paa de aeldre
Boeings ...I og med at nye leveres uden windows 4 og 5, er det ikke rigtigt opfattet ??
Hilsen
Ole
 
Jeg syns eyebrows ser penest ut, men det er fordi det alltid har vært slik siden 707 kom i produksjon. Føles bare som noe mangler uten dem.
 
Hei igjen Ole!

Vi modifiserer alle de tidligere B737NG (-700/-800/-900) som ble levert med #4 og #5 "eyebrow" vinduer med en "plugg". Vi sparer faktisk over 20 lbs i vekt paa denne modifikasjonen og en masse vedlikeholdsproblemer. De nye B737NG'ene som leveres naa kommer uten #4 og #5 vinduer.

I tillegg vil vi starte samme modifikasjon paa B737-300/-500.

BU662!

Etter at Boeing reviderte QRH for spekker i #4 vindu, siden det stort sett er umilig aa vite hvilket lag som er sprukket, og anbefaler aa lande paa naermeste "suitable" flyplass, ble det et enkelt regnestykke for oss, selv om AD'en ikke er ute enda... ;)

Og ja, det er litt mindre stoey, cirka 3dB med hele modifiseringen og mindre sjenerende sollys i flight deck, men som du sier ikke det som driver dette programmet...:p

Dag
 
Back
Top