SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

SAS har her til morgen annonceret en styrkelse af de skandinaviske ruter gældende fra september måned.

PM fra SAS: Stark efterfrågan leder till fler SAS avgångar

Stark efterfrågan leder till fler SAS avgångar

SAS kommer öka antalet avgångar i höst på flera linjer inom Skandinavien på grund av stark efterfrågan. Mellan Stockholm och Köpenhamn ökar bolaget med ytterligare två avgångar per dag från och med 1 september, efter att redan ha ökat en avgång till nuvarande 13 avgångar per dag i februari i år. I höst kommer SAS erbjuda 15 avgångar per dag mellan Stockholm och Köpenhamn, vilket också innebär kortare och smidigare byten till andra destinationer i Europa.

SAS ökar även antalet avgångar till Oslo från Stockholm. Totalt ökar man med 62 avgångar per vecka, vilket även inkluderar fler frekvenser på linjerna Köpenhamn-Bergen, Köpenhamn-Stavanger och Köpenhamn-Oslo.

Så vidt jeg kan se øges CPH-BGO fra 5x daglig til 6x daglig i midten af september. På CPH-SVG og CPH-OSL ser det udelukkende ud til at være tilføjelse af enkelte afgange.

Alt i alt ligner det en styrelse af Hub-CPH, hvilket giver god mening i forhold til at IC kapaciteten herfra også øges fra efteråret.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Väldigt glädjande att höra!
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Det ser ut til at dette er de nye avgangene mellom København og Stockholm:

ARN - CPH
06:30 SK419
15:15 SK407

CPH - ARN
13:25 SK406
21:00 SK414
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Det betyder att vi får en nattstoppande SAS DK, intressant!
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

I tillegg øker WF på TRD-CPH og er nå oppe i 4 daglige på søndager. Økning i frekvens skjer fra 3 oktober.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

DOH! Leste ikke første posten skikkelig før jeg postet denne.'

VG skriver også om dette i dag. Og det nevnes i artikkelen at det også at det blir flere avganger fra CPH til SVG og BGO.

SAS øker tallet på flyginger innad i Skandinavia fra høsten.

Bakgrunnen er det selskapet betegner som en positiv utvikling i hele det skandinaviske markedet.

For Norges del innebærer utvidelsen flere avganger fra Oslo til Stockholm og København. Det blir også flere avganger fra Bergen og Stavanger til den danske hovedstaden.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10003546
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

21. september utvides tilbudet mellom Bergen og København med en ny morgenavgang kl. 06.35 (SK2863) med 88-seters CRJ 900, som vil gå i tillegg til 06.00-avgangen (SK2861) med 198-seters Airbus A321-200.

Dermed blir det to sene kveldsavganger fra København til Bergen fra 20. september, med avgang kl. 21.00 (SK2874) med A321 og altså en ny avgang 22.50 (SK2866) med CRJ 900.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Så får vi håpe at det i neste runde kommer flere på norsk innenriks også, slik at man tar igjen litt av det Norwegian har tatt av markedet.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Så får vi håpe at det i neste runde kommer flere på norsk innenriks også, slik at man tar igjen litt av det Norwegian har tatt av markedet.

Det er et veldig godt poeng - for det er her SAS i størst grad taper passasjerer og markedsandeler. I 2. kvartal hadde Norwegian totalt sett 48 prosent markedsandel på rutene fra Oslo til Bergen, Stavanger, Trondheim og Tromsø, mot 46 prosent i 2009 og 40 prosent i 2008. Markedsandelen innenlands totalt sett fra Oslo lå på 45 prosent i 2. kvartal, mot 40 prosent i 2009 og 30 prosent i 2008.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Var det ikke innenriks i Norge SAS tapte mest ifølge kvartals rapporten?
Så hvorfor satses det mest på CPH?
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Endnu en gang gode nyheder fra SAS. Hvor det positivt at man igen hører positive takter fra dem - keep them coming :)
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Fortsatt nødhjelp for å holde kunstig liv i CPH :-/
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Det har vært press på en rekke av rutene intra-skandinavisk, så det er bra at det nå økes i rutetilbudet. Og, flere ruter til CPH gir jo bedre feed og flere connections. Knallbra!
Og, med 30 minutters connections i CPH blir det jo veldig smidig å bytte i København. For norske passasjerer utenfor OSLs kjærneområde blir det vesetning bedre å bytte i CPH enn i OSL, og ikke minst er jo både shopping og restauranter bedre i CPH som er min klart foretrukne flyplass i Skandinavia (og Europa)
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Fortsatt nødhjelp for å holde kunstig liv i CPH :-/

Nej jeg tror faktisk SAS udelukkende gør det for at genere Norge - det har ihvertfald intet at gøre med hvor deres analyser viser de kan tjene flere penge eller fylde flyene bedst. Eneste grund til at de overhovedet har trafik på CPH er for at genere nordmænd :ironi:
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Good one, FlyHi!! ;-)

"Förutom att vi har rekordfulla plan märker vi en positiv utveckling inom vårt skandinaviska nätverk, och för att ge våra kunder de flesta och bästa avgångar och förbindelser kommer vi erbjuda ytterligare 62 nya avgångar till hösten," säger Robin Kamark, kommersiell chef på SAS.
(for the record - Robin Kamark er trønder)
 
Last edited:
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Bra med nye ruter hvis SAS tjener penger på de.

Fyller de derimot flyene med kunstig lave priser som er lavere enn kostnadene de har og taper penger igjen som igjen vi skattebetalerne må spytte inn er det IKKE bra slik Norwegian hevder er det IKKE bra.

Jeg håper bare SAS blir solgt snarest så slipper man hele problemstillingen.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

SAS har besvist i retten tidligere at de ikke selger til under kostpris, og påstandene om dumpingsalg har blitt avvist. At Norwegian synes det er plagsomt med konkurranse er vel ingen overraskelse. Det vi ser nå er at fruktene av de siste års kostnadskutt og effektivisering begynner å menifestere seg. Det er bra, og det er det som trengs for å få kundene tilbake - i hopetall.
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Nej jeg tror faktisk SAS udelukkende gør det for at genere Norge - det har ihvertfald intet at gøre med hvor deres analyser viser de kan tjene flere penge eller fylde flyene bedst. Eneste grund til at de overhovedet har trafik på CPH er for at genere nordmænd :ironi:

He he ;-) Det er selvfølgelig ikke for å irritere nordmenn og svensker, men SAS har ryggen mot veggen og sitter fast i hegemyra CPH og må gjøre det beste ut av det! Produktet ville ha blitt bedre med OSL vestover/ ARN østover kombinasjonen for alle som alikevel må transfere med fly fra stort sett alle steder i Europa! Det vil andre utnytte etterhvert ( de har allerede begynt) og CPH er på lånt tid! Dette gjelder desverre SAS også når man ensidig satser på den hesten :/
 
Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Nej jeg tror faktisk SAS udelukkende gør det for at genere Norge - det har ihvertfald intet at gøre med hvor deres analyser viser de kan tjene flere penge eller fylde flyene bedst. Eneste grund til at de overhovedet har trafik på CPH er for at genere nordmænd :ironi:

Ja men er det ikke tilfelle?
De øker kun på feed til CPH? Så hva mener du med dette?
Er dette kun kunstig økning der det er om og å gjøre og fylle flyene fra CPH.
Men tjener de penger på dette?
Det Danskene er flinke på, det er dette og hause opp den distrikspolitikken vi har i Norge. Den har verken CPH eller ARN.
Det kommer OSL til og slite med i mange år, selv om vi får verdens beste flyplass.
Jeg er lut lei denne ovenfra ned holdingen til våre "Danske venner" med hjelp fra div. distriksfanatikere.
 
Back
Top