• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS tredjeparts lounger (oppsigelser/nye kontrakter)

Blir spennende å se om det kan bli en. Ny felles lunge for SkyTeam medlemmer…kanskje kan de overta Star Alliance loungen når ITA/Alitalia joiner Star Alliance neste år…tror neppe man behøver både ITA/Alitalia sin og Star Alliance sin….
Jeg var i en annen Sky Team lounge i Roma sist jeg var der, bedre enn denne Plaza Premium. Var i denne nye på søndag. Veldig begrenset med sitteplasser der. Så det var en prisliste på disken for drikkevarer, det er vel slik som i London hvor tok betalt for edlere merker.

Bare på utland og ikke på innland. Helt utrolig.
Så hvis man skal til OSL da har man ikke tilgang til lounge, men hvis man skal til ARN eller CPH da har man tilgang til lounge.
Loungene paa BGO og SVG ligger i utelandsdelene av terminalen, slik at det ville vaert vanskielig aa tilby adgang for innenriksreisende uansett. SAS hadde en egen innenrikslounge i BGO, men de fleste sa jo den ikke var noe saerlig aa skryte av.

Nå var det ikke hovedpoenget mitt. Men du sier noe der Business class og Premium Economy...
Så hvis de engang i fremtiden bestemmer seg for Business class innlands i Norge. Da kommer de til å bygge lounge på innland i BGO, SVG og TRD.
Business Class på korte ruter i Sør-Norge er poengløst. Man klarer ikke å levere et skikkelig premium-produkt med 40 minutters flytid.
Men synes innenriks-loungen på OSL er fin å ha. Derfor hender det gjerne jeg booker Premium på returen de gangene jeg reiser t/r Oslo fra Stavanger.

Back