SAS Travel Cash / travel wallet

Re: SAS Travel Cash

Fikk mitt kort i posten i dag med utløp 11.15 ? Jeg reiste for 180000 poeng og har August som ny opptjeningsperiode....Hvorfor.

Travel cash er jo bare tull og tøys - bedre med vanlig kort. Bedre kurser og bedre betingelser. I tillegg har du 30 dagers gratis kreditt minst.

Det ENESTE jeg kan klare å se som et pluss her er at det er en enkel og billig måte å åpne en midlertidig " valutakonto", skulle du ha lyst til å leke spekulant. Det skulle man tro var en smal målgruppe. Ellers ser jeg ikke helt poenget.

Greit for meg som ikke får EB kredittkort, blir et par ekstrapoeng om jeg bruker dette til mat og annet. For utland er kursene så dårlige at det ikke er noe jeg gidder tror jeg

Travelpass er et "ok" produkt, spesielt for de som ikke ønsker eller kan få kredittkort. For oss som sitter med en liten kortstokk i lommeboken er det ubrukelig ;)

Hadde vi bare fått registrert det på trumf.no...

Selv er jeg i kategorien som ikke ønsker kredittkort.

Last edited:

Fant mitt kort i postkassen i går etter jeg kom tilbake fra en reise. Eurobonus Gull med gyldighet ca 12mnder. Litt rart siden gullstatusen min gikk ut for et par dager siden :D

Så nå besitter jeg ett "gullkort" med EBS nummer. Tviler på at jeg slipper inn i lounger med det, hehe.

Tenkte å fylle på dette kortet nå. Man kan visst kun fylle på det med bankoverføring. Det er jo en smule tungvint. Hvis man vil bruke det på en reise og prøver å fylle på avreisedagen.

Flere bekjente har fått dette kortet automatisk i posten? Sendes det bare ut som nytt EuroBonus-kort? Jeg har selv ikke fått det.

Jeg fikk det tilsendt, er EBG. Broderen er EBS og fikk ikke.

Kan forøvrig nevne at den trådløse delen av kortet ikke virker på McDonalds og Burger King, samt alle butikker med denne type terminal. Dersom man prøver å bruke det så låser man ikke bare hele kortautomaten, men hele kassen må startes på nytt.. så bruk chip...

SAS Travel Cash. Når Blir Poeng Overført

Noen som vet når travelcash poeng blir overført til Eurobonus.
Kan ikke se noe info om det.
Fikk ikke noen poeng i dag (ny mnd).
Kommer de 1 gang i året eller hvert 5 år.
Hver mnd er vel vanelig i bransjen.

Jeg fikk det tilsendt, er EBG. Broderen er EBS og fikk ikke.

Kan forøvrig nevne at den trådløse delen av kortet ikke virker på McDonalds og Burger King, samt alle butikker med denne type terminal. Dersom man prøver å bruke det så låser man ikke bare hele kortautomaten, men hele kassen må startes på nytt.. så bruk chip...

Første gang du bruker trådløs biten må det aktiveres og da må man ofte taste kode. ( min erfaring med trådløst kort, stod forøvrig tydelig i bruksanvisningen).

Sas travel wallet

De skryter av gode vekslingskurser, men noen som vet hvilke kurser de tilbyr, hvor sjekker man det ? Det er vel ikke like bra som MasterCard (uten valutapåslag), kanskje bedre enn MasterCard+2%?

Back