• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS trafikktall november 2018

Someone

Moderator
Medlem
• SAS scheduled traffic compared to the same month last year:
- Number of passengers increased by 1.8% to 2.3 million.
- Capacity (ASK) and traffic (RPK) increased by 0.1% and 0.8%, respectively.
- Passenger load factor increased by 0.4 p.p. to 69.0%.
• Nominal yield and PASK increased by 5.0% and 5.7%, respectively.
• Currency adjusted yield decreased by 0.1% and PASK increased by 0.5%.

https://www.sasgroup.net/en/wp-cont...as-traffic-figures-november-2018-181207-b.pdf

Egentlig lite nytt her, og er omtrent de samme tallene og utviklingen man så gjennom 2018.

Veksten i passasjerkilometer skjer på innenriks og interkontinentale ruter. Kapasiteten endel opp på innenriks, men skyldes i stor grad større gjennomsnittlig flystørrelse
 
Jeg havde troet, at vi ville se svagere november-tal, nu hvor SAS i forbindelse med årsregnskabet gik ud og sagde, at vintersæsonen ville blive hårdere end tidligere forventet, men det kan formentlig se nogle underliggende tendenser, som rækker længere frem i tid.
 
Jeg havde troet, at vi ville se svagere november-tal, nu hvor SAS i forbindelse med årsregnskabet gik ud og sagde, at vintersæsonen ville blive hårdere end tidligere forventet, men det kan formentlig se nogle underliggende tendenser, som rækker længere frem i tid.

Eller også er der snart overenskomstforhandlinger med piloterne.
 
Jeg havde troet, at vi ville se svagere november-tal, nu hvor SAS i forbindelse med årsregnskabet gik ud og sagde, at vintersæsonen ville blive hårdere end tidligere forventet, men det kan formentlig se nogle underliggende tendenser, som rækker længere frem i tid.



Oljeprisen er en faktor som ikke synes her [emoji6]
 
Den som er på sitt laveste nivå siden 2017?



Den var vel ikke det i snitt gjennom november? Så er det jo alltid spørsmålet hva som er hedget, til hvilken pris, volum og tid [emoji6]

Ellers kan jo november for det var god, men desember og januar allikevel blir dårlig, slik at Q1 totalt sett blir svakt
 
Back
Top