SAS tilbyr språkhjelp på OSL

Re: SAS tilbyr språkhjelp på OSL

Litt uklar artikkel, som den er skrevet virker det som om SGS skal løpe rundt og hjelpe samtlige pax med språkutfordringer, uansett hvems pax det er.

Last edited:

hmm håper det er noen i OSL som kan tegnspråk også.. hehe

hmm håper det er noen i OSL som kan tegnspråk også.. hehe

Vel .... er folk hos SGS som kan det også ;)

Men at OSL er først ute er vel en sannehet med modifikasjoner, er jo en del flyvende som har hatt flagg på brystet lenge, vet også at SGS på LHR har dette.

En språkhjelper kan også samisk.
Vel vet om mer enn 1 som kan dette blandt SGS på OSL .... er jo rein(t) lille finmark til tider på jobben ;)

Vel vet om mer enn 1 som kan dette blandt SGS på OSL .... er jo rein(t) lille finmark til tider på jobben ;)

Før i tiden var det titt og stadig en av pilotene som konsekvent annonserte alt av info først på samisk, så norsk og deretter engelsk. Han var østlending, om jeg husker rett.

Syns dette hørtes veldig flått ut. Skulle gjerne gått rundt med norsk flagg dersom jeg jobbet i utlandet. Ting blir ofte mye enklere når problemer kan løses på morsmålet.

Velkommen etter sier jeg bare. I servisair fikk jeg tre flag på navnskiltet mitt allerede for 8 år siden. :-)

Har sett det hos Servisair ja....også BA cabin crew har dette....
men absolutt positivt....

Det funker bra med "pol'inglish", bare vreng litt på orda så er de helt med!

Før i tiden var det titt og stadig en av pilotene som konsekvent annonserte alt av info først på samisk, så norsk og deretter engelsk. Han var østlending, om jeg husker rett.

Tror han er der fremdeles....

Jeg har selv annonsert en avgang på Samisk på OSL.... Det var en utfordring å finne rette samiske ord for diverse ord som ikke akkurat er i daglig bruk i det samiske samfunnet...:p

Velkommen etter sier jeg bare. I servisair fikk jeg tre flag på navnskiltet mitt allerede for 8 år siden. :-)

Prøvde å få dem til å ordne det samiske flagget på navneskiltet mitt.... det klarte de aldri....:D

Polsk er et språk som er greitt å kunne på OSL

En av jentene på Norwegian billettkontor snakker polsk. :)

... ikke at jeg kan kvalitetskontrollere det, men det høres polsk ut for meg, og det ser ut til å fungere...

Syns det er en veldig stor ikke-sak. OSL er en stor internasjonal flyplass, selvfølgelig så finnes det masse folk her som sammen kan et større antall forskjellige språk. Og i et slikt yrke er det helt logisk å ha et flagg på navnskiltet for å vise hvilke språk mann kan.

Synes faktisk ikke det flagg-opplegget til SGS er heeelt selvforklarende, tror det hadde vært bedre med tilsvarende Servisairs som hadde flagg på navneskiltet.

EDIT: Ja, de har det vel fortsatt i Servisair...

Tror han er der fremdeles....

Helt sikkert, men han flyr kanskje MD siden jeg ikke har hørt han på lenge...? Her oppe i nord er det dessverre svært sjelden å se MD'er nå for tiden.

Back