• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS til kamp mod bonussnyd

Guest

ScanFlyer Gold
SAS blæser til kamp mod bonussnyd
Bonuspoint er skabt for at lokke flere rejsende til SAS og stribevis af andre luftfartselskaber. Men bonusprogrammerne lokker også rejsende i hobetal til at snyde sig til værdifulde bonuspoint. Snyderiet koster SAS et betragteligt millionbeløb hvert år, og selskabet varsler nu storoffensiv mod de udspekulerede passagerer.
Branchens problem er, at passagererne relativt let kan registrere sig hos flere flyselskaber for den samme rejse. I øjeblikket arbejder flyselskabernes forskellige computersystemer nemlig ikke effektivt sammen om at kontrollere kunderne for dobbelte bonuspoint, fortæller informationsdirektør i SAS-koncernen, Hans Ollongren.

- Vi vil blandt andet sammen med vores partnere i Star Alliance intensivere arbejdet med at lave et nyt computersystem, der kan tage hånd om problemet, siger han til Ritzau.

Ifølge avisen Svenska Dagbladet koster problemet årligt SAS 30 millioner svenske kroner
________________________Kildie: jv.dk

Men hvordan gør man egentlig i praksis.
Et eksempel:
Næste gang jeg skal til Kina skal jeg nok flyve BLL-MUC-PVG PEK-FRA-BLL alt sammen på LH flight nummer. Jeg vil gerne have SK point på turen, men BLL-MUC flyves af QI på LH codeshare så den gir ikke SK point, men jeg kan godt få Miles and more point på den tur. Hvis jeg opgiver begge bonusnumre i reservationen har jeg så "snydt"? Hvordan sikre jeg mod at lave snyd - og samtidig få de point jeg gerne vil have?

Replying to Topic 'SAS til kamp mod bonussnyd'

Du kan velge hvilken leg du vil ha de forskjellige bonus på.

Back