SAS til Bangkok

henning

ScanFlyer Blue
Drar ned SAS til Bankok til tirsdag, men ser på diverse forum at immigration i BKK tar rundt 45 minutter ved ankomst og opptil 90 minutter ved avreise. Er det noen som har erfaringer med avgangstidene til SAS og immigration på denne ruten.

Vurdere å kjøpe VIP service å bli hentet med gaten med bil og tatt med gjennom immigration i VIP køen, siden vi reiser med barn og ikke kan tenke oss å stå 90 minutter i kø.

Er det noen som eventuelt vet når SAS åpner innsjekkingen i BKK og om det er noe mindre køer tidlig?

Hadde også tenkt å oppgradere med poeng på avreisedagen dersom mulig, er det noe jeg kan gjøre på Torp eller må jeg ta dette ved ankomst til CPH?

håper det er noen som har erfaringer med dette.

Re: SAS til Bankok

Hadde også tenkt å oppgradere med poeng på avreisedagen dersom mulig, er det noe jeg kan gjøre på Torp eller må jeg ta dette ved ankomst til CPH?

Gi beskjed ved første innsjekk/serviceskranke så legges det inn som request så tidlig som mulig. (Regner med at det er mulig på TRF)

Vurdere å kjøpe VIP service å bli hentet med gaten med bil og tatt med gjennom immigration i VIP køen, siden vi reiser med barn og ikke kan tenke oss å stå 90 minutter i kø.

En del hoteller nevner i sine brosjyrer at de kan ordne "Fast Track" i immigrasjonen mot et gebyr. Jeg har bodd en god del på Hilton, som har dette i sine papirer, både for inn og utreise. Har ikke prøvd det selv.

-A

Har selv aldri stått mer enn 10 minutter i kø inn og ut av Thailand. Det er også lite kø i innsjekk hos sas om man kommer 1,5-2 timer før avgang. Barnefamilier blir også ofte henvist til "gullskranken" om det er ledig der.

Har heller aldri opplevd så lange køer i immigration i BKK.
Har vel stått opp mot en time ved utreise på kveld i høysesong. Men reiser man biz, så kan man jo bruke fast track!
Ved SAS ankomst, er det relativt lite trafikk, og jeg tror aldri jeg har ventet mer enn 5 minutter på å få stempla passet. Så å bruke penger på VIP behandling ved ankomst ville jeg nok ikke brukt pengene på. Tenk så skuffet du blir når du blir kjørt forbi en masse ledige immigration countere?
attachment.php

Men god tur, og lykke til med oppgraderingen! Venter fortsatt på lottogevinsten for å ta samme ruta selv, hehe!

BF:cool2

Har aldri opplevd mer en 5-10 minutter på både inn og utreise, men dette varierer sikkert veldig. Men min erfraing er at dette aldri er noe problem.

Har aldri opplevd mer en 5-10 minutter på både inn og utreise, men dette varierer sikkert veldig. Men min erfraing er at dette aldri er noe problem.

Hatt fire innreise til BKK iløpet av de siste to år, og har stått i passkø på arrival i overkant av en time ved en anledning, vel og merke i høysesong for turisme, medio februar. Ellers har dette vært unnagjort på 5-10 minutter. Men når dette temaet nevnes: Har en bekjent som fløy BKK-OSL i natt til i går. Ser av statusoppdateringen på hans Facebookprofil at han søndag kveld stod halvannen time i passkø på departure og rakk flyet på hengende håret...

Takker for info. Ut fra det jeg hører tar jeg slange på å dra på vanlig måte, uten VIP. Så får vi se.

Dag Henning

Hei Henning, gi oss gjerne en oppdatering på kø ved inn og utreise i Bangkok etter reisen. Har også fått info om lange køer de siste ukene ved immigration, så da er det mindre relevant hva folk har erfart for 1 og 2 år siden.

Hei Henning.
Jeg og dama kom til BKK 5.jan sammen med to vennepar til. Vi har alle barn under ett år og ble utrolig godt motatt på flyplassen. Da de så at vi hadde små barn alle sammen ble vi tilbudt transport til immigration i bil, og ble vinket rett bort til fastrack slusa og var gjennom på ca 5-10 min. Thaiene er veldig glad i barn og er svært imøtekommende viss du spør om noe hjelp eller lignende. Det er som regel mer kø ut av landet enn på tur inn av en eller annen merkelig grunn. God tur:)

da har vi i alleflal kommet oss til Thailand, og det er i allefall ikke noe poeng å betale for VIP service inn når man kom med SAS. Vi kom til gate D6 tror jeg, dette var rett ovenfor immigration så det var kanskje 50 meter å gå fra gate til immigration. Det var ca 10 personer foran oss i køen, og vi ble vinket til side i VIP køen siden vi hadde barn med oss, og da var kun 2 foran oss.

Back