• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS tatt igjen Norwegian på Facebook

Robin882

ScanFlyer Gold
SAS tatt igjen Norwegian på Facebook

Tenkte å se hvor mye SAS lå bak DY idag på Facebook. Fikk et sjokk da jeg logget inn å så at SAS (163,022) har tatt igjen DY (162,953). Hvordan har de klart det? De lå jo ca 50000 likes under for noen mnd siden. Er det en reklamekampanje SAS har kjørt for å få så mange fans?

Re: SAS tatt igjen Norwegian på Facebook

De hadde en kampanje for en stund siden der de delte ut 100 EB poeng for å like dem. Vet ikke om det er det som har gjort utslaget?

SAS har jo reklame på P4 sånn ca 1 gang i timen eller no som henviser til face siden til SAS.
Tror det ikke er værre enn det ;)

"Norges punktligste person" er kanskje noe av grunnen til at mange har begynt å like SAS på Facebook?

Ser nå at det er par av mine venner ekstra som plutselig liker SAS. :)

Ja ja - fint at SAS kan reklamere for deres Facebook-side når nu deres eget website ikke fungerer ordentligt... Facebook kan have mange fordele (og mange ulemper), men jeg må indrømme, at jeg ikke rigtigt forstår at man bruger så mange kræfter på at skaffe nye brugere (og annonceindtægter) til Facebook fremfor at skaffe brugerne til egen hjemmeside.

Mange af de features (endda med Facebook-login mulighed) kan implementeres på egen hjemmeside, hvor man ville kunne lave samme community-feeling, men beholde fuld kontrol over brugerne...

Men det er nok bare mig der er gammeldags.

Fortsatt et stykke opp til Southwest ... ;) 1,949,339

"Norges punktligste person" er kanskje noe av grunnen til at mange har begynt å like SAS på Facebook?

Ser nå at det er par av mine venner ekstra som plutselig liker SAS. :)

Desperat forsök spör du meg. DY har helter i sine haler. Hos SAS kommer hver idiot som registrerer seg pa FB i hale. What a shame! Hvor billig vil SAS egentlig bli?

Det hva overrasker enda mere er denne abstinens av egne ideer... Tragisk, slik vinner man ikke i PR kampen. Jeg tror Björn Kjos smiler bred over slike desperate forsök...

Tenkte å se hvor mye SAS lå bak DY idag på Facebook. Fikk et sjokk da jeg logget inn å så at SAS (163,022) har tatt igjen DY (162,953). Hvordan har de klart det? De lå jo ca 50000 likes under for noen mnd siden. Er det en reklamekampanje SAS har kjørt for å få så mange fans?

Jeg tipper mye av grunnen ligger i at man betalte folk (med binuspoeng) for å "like" SAS. Sånnt virker!

SAS er egentlig sent ute med slik . .Husker ikke hva de gjorde, men DY kjørte tidlig noen stunts kun for å få Likes. Og de lå jo lenge milevis foran.

Men er det så gildt å 'like' DY eller SK da? Alt man får er jo mer 'reklame' ... :lol:

Desperat forsök spör du meg. DY har helter i sine haler. Hos SAS kommer hver idiot som registrerer seg pa FB i hale. What a shame! Hvor billig vil SAS egentlig bli?

Det hva overrasker enda mere er denne abstinens av egne ideer... Tragisk, slik vinner man ikke i PR kampen. Jeg tror Björn Kjos smiler bred over slike desperate forsök...

Jeg tenkte bare for gøy å prøve å få trynet mitt på en SAS hale! Tenk hvor god reklame det er for meg ;) Du må se humoren i det ^_^

MEN ja, her har markedsføringsavdelingen fått litt for frie tøyler, men ungdommen liker sånne gærne stunts. Om det er desperat, er vel kanskje litt å ta i, men det får vi jo svaret på når den tid kommer.

Det vil bli rimelig umulig å få trynet sitt fjernet fra Internet hvis en havner på en slik hale - synes det er på linje med Big Brother og andre råintelligente konsepter

Det å male fjeset til noen på halen til ett fly må vel koste uhorvelig mye penger?

Det å ha mange "likes" har faktisk en betydelig økonomisk verdi! Her når man en stor mengde mennesker med ulike budskap på en meget enkel og ikke minst kostnadseffektiv måte om dette gjøres rett. Det finnes mengder av studier rundt dette som viser til hvilken verdi mange "likes" KAN ha.

Det å ha mange "likes" har faktisk en betydelig økonomisk verdi! Her når man en stor mengde mennesker med ulike budskap på en meget enkel og ikke minst kostnadseffektiv måte om dette gjøres rett. Det finnes mengder av studier rundt dette som viser til hvilken verdi mange "likes" KAN ha.
Det har jo absolutt en verdi, all den tid man strengt har en form for database med en rekke navn du kan nå ut til svært enkelt i en statusupdate -- billig er det også. I tillegg leste jeg en undersøkelse for en tid tilbake som hevdet at folk ble mindre plaget av slik reklame enn nyhetsbrev per e-mail ("spam") (mulig det er dette facebook selv har funnet ut...) -- så en verdi har det åpenbart.

De hadde en kampanje for en stund siden der de delte ut 100 EB poeng for å like dem. Vet ikke om det er det som har gjort utslaget?

Jeg tipper mye av grunnen ligger i at man betalte folk (med binuspoeng) for å "like" SAS. Sånnt virker!

Det er vel en del av forklaringen - men dette var jo i september 2011, og dessuten var det bare snakk om 100 poeng. Så det er nok andre initiativ som har hatt større effekt.

Det har jo absolutt en verdi, all den tid man strengt har en form for database med en rekke navn du kan nå ut til svært enkelt i en statusupdate -- billig er det også. I tillegg leste jeg en undersøkelse for en tid tilbake som hevdet at folk ble mindre plaget av slik reklame enn nyhetsbrev per e-mail ("spam") (mulig det er dette facebook selv har funnet ut...) -- så en verdi har det åpenbart.

Helt klart. Merker det selv også.

Men hvem vant konkuransen???

He he.. Jeg vet ikke helt hva som er mest tragisk, det a sette kunder paa en FB hale eller dette haaploese amatoermessige trekket: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101055

Faktum er at SAS social media har gjort en kjempejobb og vi rase ifra DY naa. Facebook followers er utrolig viktig i ett moderne selskaps markedsfoering

Back