SAS starter SVG-TOS fra 30. mars

My prediction:

1. BMI Lanserer ruter, bl.a. til TOS
2. SAS kommer inn mellom SVG og TOS, og gjør det slik at ruten ikke er bærekraftig for BMI
3. BMI Legger ned ruten slik at SAS blir alene.
4. Etter ca 6 måneder legger SAS stille ned ruten, og vips må alle reise via OSL igjen.

Haha ja høres ut som SAS. Får håpe BMI fikk banket på plass noen avtaler med commitment fra større kunder før de annonserte.

Ser ut som det blir avganger søn, tirs, ons, tors.

Hverdager:
SVG-TOS 19.50-22.00
TOS-SVG 20.50-23.05

Søndag:
SVG-TOS 19.50-22.00
TOS-SVG 20.15-22.30

Ser rutene på hverdager korrespondere perfekt med WF til Hammerfest, så de kan nok hente litt pax her. Retur til Stavanger virker å være litt i seneste laget.

Virker forøvrig som de bytter to fly som har tidlig stopp for kvelden på respektive TOS og SVG. Noen som kan bekrefte dette?

My prediction:

1. BMI Lanserer ruter, bl.a. til TOS
2. SAS kommer inn mellom SVG og TOS, og gjør det slik at ruten ikke er bærekraftig for BMI
4. Etter ca 6 måneder legger SAS stille ned ruten, og vips må alle reise via OSL igjen.

Ser også for meg dette.. Nå håper jeg at BMI har skaffet seg noen avtaler i næringslivet, ellers så blir nok livet deres på denne ruta meget tungt mot SAS. (og markedet på denne ruta er vel neppe så stort pdd?)

Nå er Oljemiljøet langt større i Harstad enn i Tromsø, og det er nok mange oljearbeidere(nordsjøen)som reiser fra Harstadregionen til Stavanger.

Ser for meg at BMI kutter Tromsø, SAS legger ned Stavanger - Tromsø etter ei stund(merkelige tidspunkt dem hadde satt opp). Så blir det fritt frem for BMI igjen.

Jeg personlig ville heller mer se TOS-CPH enn SVG-TOS :)

TOS-CPH er en rute som alle her oppe savner, greit vi har ARN, men er ikke all verden med connections videre ut i asia fra ARN, kun CPH som har dette..

Så TOS-CPH er virkelig en rute som savnes..
Håper det kan komme det også om ikke så altfor lenge..

Nå er Oljemiljøet langt større i Harstad enn i Tromsø, og det er nok mange oljearbeidere(nordsjøen)som reiser fra Harstadregionen til Stavanger.

Etterspørsel etter one-stop connections til HFT fra SVG har vel verdt nevnt litt tidligere oppe her.

Rent hypotetisk, hadde en Widerøe-rute med DH8A eller DH8B mellom EVE-HFT vært et alternativ dersom den eventuelt korresponderte med SAS fra SVG?

Jeg personlig ville heller mer se TOS-CPH enn SVG-TOS :)

Uten at det nødvendigvis har noe å si. Men jeg mistenker at SAS henter kapasitet til den nye Tromsø-ruta fra Paris-ruten som blir kuttet 30 mars.

Jeg synes og det er litt snodig at SAS velger TOS istedet for EVE. Selv om jeg vet det finnes etterspørsel til TOS fra SVG også.

Senest i går leste jeg om flere på Twitter som synes det er kjekt med ny rute til TOS fra SVG. Men klagde litt på prisene på direkteruta. I mange tilfeller var det billigere å fly via Oslo uansett. Men det har vel med at

Ser ut som man traff bra på denne. Aner ikke når SAS la ned denne ruta, men det ser ut til å ha gått under radaren til både media og her på forumet.

Var det noen her inne som fikk testet ruten, og kan si noe om hvordan belegget så ut? Med en god del regionalmaskiner i trafikk etter hvert kan en jo håpe at ruteplanleggerene igjen ser potensiale i slike direkteruter.

Jeg fløy denne SAS-ruten en gang, direkte fra Tromsø til Stavanger, mener det var i april 2014. Svært behagelig å slippe å dra via Oslo. Flyet var ca 2/3 fullt.

Back